پارک جنگلی ایزدشهر

پارک جنگلی ایزدشهر یکی از بزرگترین پارک های جنگلی در استان مازندران است که تجربه فوق العاده ای از طبیعت گردی، پیک نیک و کمپینگ را برای گردشگران رقم می زند و در این مطلب می خواهیم نگاهی به این منطقه بزرگ و فوق العاده زیبا بیاندازیم.

پارک جنگلی ایزدشهر

پارک جنگلی ایزدشهر کجاست؟

پارک جنگلی ایزدشهر در بخش جنوبی ایزدشهر قرار دارد اما با اینکه پارک جنگلی ایزدشهر یک منطقه فوق العاده محبوب است و فرقی ندارد گرمای طالقت فرسای تابستان باشد یا سرما و بارش های سنگین باران پاییز و زمستان، همیشه کلی گردشگر در این پارک مشغول به طبیعت گردی و پیک نیک بوده و می خوهاند بهترین خاطرات طبیعت گردی و سفر را برای خود رقم بزنند. با این حال، برای دسترسی به پارک جنگلی ایزدشهر می بایست به بخش مقابل شهرک آکام شهر مراجعه کنید. بدین منظور، کافیست وارد جاده نور به محمودآباد یعنی غرب به شرق شوید تا به شهرک اکام شهر در نقطه مقابل جاده برسید. در مقابل ورودی آکام شهر در آنسوی جاده، شما خیابان گلستان سوم را مشاهده می کنید که بن بست است و کمی جلوتر، خیابان گلستان چهارم وجود دارد که در انتهای آن به پارک جنگلی ایزدشهر خواهید رسید.

همچنین در نظر داشته باشید در انتهای خیابان گلستان چهارم که وادر پارک جنگلی ایزدشهر شدید، بعد از اینکه از میان درختان عبور کردید در انتهای پارک جنگلی ایزدشهر به روستاهای چماز کلا، مغانده، سالده سفلی، سیاه کلا و غیره می رسید که در جایی فوق العاده بکر قرار دارند و بازدید از آن ها خالی از لطف نخواهد بود.

پارک جنگلی ایزدشهر

معرفی پارک جنگلی ایزدشهر

مناطق جنگلی در عین حال که بسیار زیبا، آرامش بخش و دوست داشتنی هستند و طبعیت گردی و گشت و گذار در این مناطق لذت دیگری دارد، خطرناک هم هستند چون در مناطق جنگلی انواع و اقسام حیوانات از حیوانات وحشی و سمی و خطرناک تا حتی حشرات کشند زندگی می کنند که در صورت تماس با آن ها، اتفاقات جبران ناپذیری برای گردشگران رخ خواهد داد برای همین، بخش هایی از جنگل محافظت شده می شوند تا گردشگران و مسافران بتوانند با خیال راحت و به دور از انواع جانوران، طبیعت گردی فوق العاده ای را برای خود رقم بزنند. پارک جنگلی ایزدشهر هم منطقه ای محافظت شده است که عاری از حیوانات و جانوران خطرناک بوده و امروزه به پاتوقی محبوب و همیشه شلوغ برای پیک نیک و کمپینگ گردشگران تبدیل شده.

پارک جنگلی ایزدشهر در امتداد پارک جنگلی نور قرار دارد. پارک جنگلی نور را شخصی با نام سعید آشتیانی در فضایی به وسعت 36هزار متر مربع ساخته و گفته می شود که پارک جنگلی ایزدشهر هم بخشی از پارک جنگلی نور است اما چون در ایزدشهر قرار دارد، با این نام شناخته می شود. پارک های جنگلی معمولاً از امکانات و خدمات رفاهی متعددی برخوردار هستند اما در پارک جنگلی ایزدشهر این امکانات و خدمات رفاهی از جمله آلاچیق، کافه و رستوران و همچنین سرویس های بهداشتی بسیار محدود بوده و همیشه به گردشگران گفته شده که چندان روی این امکانات حساب نکنند و اگر بین جاهای دیدنی ایزدشهر می خواهند ساعاتی آرامش بخش با صدای دلنشین پرندگان را در پارک جنگلی ایزدشهر سپری کنند، تامی امکانات ضروری مورد نیاز را از قبل فراهم کرده باشند.

پارک جنگلی ایزدشهر یک جاده اصلی دارد که از وسط پارک عبور می کند و در نهایت شما را به منطقه چمستان و روستاهای دیگر می رساند و گردشگران هم در اغلب موارد در گوشه و کنار این جاده بساط پیک نیک خود را پهن می کنند لذا اگر خودروی آفرودی دارید یا می توانید مدت زمانی را به جنگل نوردی در این منطقه بپردازید، می توانید به وسط پارک جنگلی ایزدشهر مراجعه کنید تا از شلوغی و سر و صدای گردشگران بخصوص در فصل بهار به دور باشید و از طبیعتی بکر و زیبا بهرمند شوید.

پارک جنگلی ایزدشهر

بهترین زمان بازدید از پارک جنگلی ایزدشهر

پارک جنگلی ایزدشهر منطقه ای فوق العاده زیبا و با درختان بلند قامت است برای همین، بهترین زمان برای بازدید از این پارک جنگلی دو فصل بهار و پاییز خواهد بود. فصل بهار بهترین زمان از نظر سرسبزی پارک جنگلی ایزدشهر و آب هوایی مساعد و دوست داشتنی است اما به لطف تعطیلات نوروز و سایر ایام تعطیل، فصل بهار ور عین حال که از نظر شرایط آب و هوایی، بهترین زمان برای بازدید از پارک جنگلی ایزدشهر به شمار میرود، شلوغ ترین فصل هم محسوب می شود. از سوی دیگر، عاشقان برگ ریزان های پاییز و منظره ای قرمز و نارنجی می توانند در فصل پاییز به بازدید از پارک جنگلی ایزدشهر بپردازند اما در نظر داشته باشید با اینکه هوا در فصل پاییز مساعد می باشد اما شاهد بارش های متعدد باران در پارک جنگلی ایزدشهر هستیم که شاید طبیعت گردی و پیک نیک را برای گردشگران دشوار کند.

لازم به ذکر است با اینکه فصل تابستان زمان نسبتاً خلوتی برای بازدید و گشت و گذار در پارک جنگلی ایزدشهر محسوب می شود اما یک نکته مهم را باید در نظر بگیرید. پارک جنگلی ایزدشهر با اینکه منطقه ای جنگلی محسوب می شود اما چون در بخش جنوبی ایزدشهر واقع شده و در اطرافش هم زمین های شالی قرار دارد، هوایی بسیار گرم و شرجی دارد و شاید طبیعت گردی و پیک نیک در این پارک جنگلی زیرآفتاب سوزان و هوایی بسیار شرجی اذیت کننده باشد بخصوص روز های شلوغ که گردشگران زودتر از شما بخش های خنک و سایه را اشغال کرده اند.

جاهای دیدنی اطراف پارک جنگلی ایزدشهر

ایزدشهر شهری نسبتاً توریستی است و کلی جای دیدنی دارد و به همراه کلی رستوران، کافه، فست فود و ساحلی بکر سفری بی نظیر را برای گردشگرانش رقم میزند. شما می توانید در کنار طبیعت گردی و پیک نیک در پارک جنگلی ایزدشهر، نگاهی هم به دیگر جاهای دیدنی این شهر دوست داشتنی بیاندازید که شامل موزه گالری دیدی که در شرق ایزدشهر قرار دارد، مجموعه هتل نارنجستان با فروشگاه های متعددی که دارد، حمام های تاریخی میرزا آقا خانی و غیره هستند و بازدید از آن ها خالی از لطف نخواهد بود.

پارک جنگلی ایزدشهر

اجاره روزانه خانه در ایزدشهر

ایزدشهر شهری ساحلی در استان مازندران است و گردشگران برای اقامتی چند روزه در این منطقه، بین دو بخش ساحلی و جنگلی می توانند انتخاب کنند که از ویو زیبای طبیعت برخوردار باشند یا نزدیک به دریا قرار گیرند تا هر موقع خواستند با چند دقیقه پیاده روی به ساحل برسند. اقامتگاه های مختلفی برای بودجه های مختلف در ایزدشهر در نظر گرفته شده که به صورت روزانه  اجاره داده می شوند هرچند غالب اقامتگاه ها ویلا هستند بخصوص ویلا های استخردار. با این حال، اجاره خانه مبله در ایزدشهر یکی از بهترین انتخاب ها برای اقامتی اقتصادی و خوش قیمت در ایزدشهر به شمار میرود بخصوص اگر قرار است همیشه به گشت و گذار در نقاط مختلف بپردازید و تنها یک اقامتگاهی با امکانات رفاهی مناسب و قیمتی ارزان تر از ویلا ها هستید. در سایت باباسفر می توانید بهترین خانه ها و آپارتمان های مبله ایزدشهر را با بهترین قیمت ها رزرو کنید و اقامتی به یاد ماندنی را در ایزشهر برای خود رقم بزنید. 

مقابل شهرک آکام شهر و انتهای خیابان گلستان چهارم

ورود به پارک جنگلی ایزدشهر برای گردشگران رایگان است

با توجه به شرایط آب و هوایی، فصل بهار و پاییز بهترین زمان بازدید از پارک جنگلی ایزدشهر است.

در پارک جنگلی ایزدشهر بخاطر نزدیکی به پارک جنگلی نور، فاقد امکانات و خدمات رفاهی است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

امتیاز به این مطلب را از 1 تا 5 تعیین کنید

کاربر عزیز نظر شما بعد از تایید مدیریت سایت نمایش داده خواهد شد.