پارک جنگلی شهید زارع ساری

پارک جنگلی شهید زارع ساری یکی از بزرگترین پارک های جنگلی در اطراف شهر ساری است که بین مردم و گردشگران بسیار محبوب واقع شده هرچند یکی از مهم ترین دلایلی که این پارک همیشه شلوغ است، نزدیک بودن آن به ساری می باشد. اگر می خواهید با پارک جنگلی شهید زارع ساری، امکانات و تفریحاتی که دارد بیشتر آشنا شوید پس تا انتها با ما همراه باشید.

پارک جنگلی شهید زارع ساری

پارک جنگلی شهید زارع ساری کجاست؟

پارک جنگلی شهید زارع در شرق ساری قرار دارد و چون نزدیک ترین پارک جنگلی به این شهر محسوب می شود، در هر کجای ساری که باشید نهایت 20 دقیقه الی نیم ساعت با توجه با موقعیت و ترافیک تا پارک جنگلی شهید زارع فاصله دارید. اما برای دسترسی به پارک جنگلی شهید زارع ساری، در شرق ساری می بایست وارد بلوار طالقانی شوید تا در ادامه بلوار طالقانی و با عبور از پل تجن وارد بلوار امام رضا شوید. بعد از مسافتی 4 کیلومتری، در سمت راست خیابانی را مشاهده خواهید کرد با نام خیابان هولا که در انتها شما را به یک سه راهی و بیمارستان سوختگی و روانپزشکی زارع می رساند. در سمت چپ که یک سه راهی مشاهده می شود مسیر وسط را انتخاب می کنید و در انتهای آن به پارک جنگلی شهید زارع ساری خواهید رسید.

پارک جنگلی شهید زارع ساری

معرفی پارک جنگلی شهید زارع ساری

ساری یکی از بزرگترین شهر های استان مازندران است که جنگلی هم محسوب می شود و فاصله آن تا دریا آنقدری زیاد است که در روز های گرم تابستان، هوایش از شرجی بودن بسیار کمی برخوردار است و در سایر فصول سال، هوای ساری بسیار دوست داشتنی و دلنشین خواهد بود چراکه در اطراف ساری، کلی مناطق جنگلی وجود دارد و زمین های شالی تا مرکز شهر فاصله زیادی دارند که این موضوع تاثیر بالایی روی کاهش شرجی بودن هوا دارد. به واسطه جنگل ها و مناطق بکر و سرسبزی که در اطراف ساری وجود دارد، طبیعت گردی در این شهر یکی از محبوب ترین تفریحات بین گردشگران و حتی ساکنین منطقه محسوب می شود و کلی پارک جنگلی هم در اطراف ساری قرار دارد تا تفریحگاهی محبوب و دوست داشتنی برای مردم باشد.

پارک جنگلی شهید زارع نزدیک ترین پارک جنگلی به ساری محسوب می شود و برای همین، نسبت به بسیاری از مناطق جنگلی و پارک ها در بین مردم و گردشگران محبوب تر واقع شده است بطوریکه در روزهای آخر هفته، فصل بهار و تابستان و تعطیلات چند روزه مانند عید نوروز، این پارک بسیار شلوغ خواهد شد. ولی به واسطه همین محبوبیت بالا، شهرداری ساری تصمیم گرفته تا از این امکان کسب درآمد داشته باشد و در مسیر ورودی به پارک جنگلی شهید زارع ساری، گیت نصب شده تا گردشگران برای ورود به این محوطه هزینه ای را به عنوان ورودی پرداخت کنند. این هزینه متغیر است و با توجه به قیمت های سال 1401، ورودی به ازای هر خودرو 45هزار تومان، به ازای هر نفر 5هزار تومان، به ازای هر موتور سیکلت 10هزار تومان، مینی بوس 45هزار تومان و اتوبوس 60 هزار تومان می باشد.

پارک جنگلی شهید زارع ساری در مجاورت حیات وحش سمسکنده قرار دارد که یکی از مهم ترین زیستگاه ها و بخش های جنگلی نه تنها در شهر ساری بلکه در کل استان مازندران به شمار میرود. پارک جنگلی شهید زارع ساری منطقه ای بزرگ است و برای طبیعت گردی، ورزش و جنگل نوردی جای ایده آلی در نزدیکی ساری خواهد بود. این پارک جنگلی برای گرشگران امکانات و خدمات متنوعی را ارائه داده که شامل چند کافه و رستوران با ویو زیبای مناطق جنگلی، شهربازی برای کودکان، رستوران صخره ای، رستوران برگ و بلوط و کلی آلاچیق در نقاط مختلف پارک تا خانواده بتوانند زیر سایه، بساط پیک نیک خود را پهن کنند.

جذاب ترین و خاص ترین موردی که در پارک جنگلی شهید زارع ساری وجود دارد و به ندرت در سایر پارک ها و بخصوص پارک های جنگلی دیده ایم، آلاچیق ها و بناهای سنتی هستند. این بناها سه مدل آلاچیق سنتی، آلاچیق ویژه و بنای سنتی نام دارند که فضایی کاملاً دربست هستند که برای خانواده ها گزینه ای بسیار خوب محسوب می شوند. این سه بنا با توجه به ماهیت و امکاناتی که دارند، طبق تعرفه سال 1401 قیمت های مختلفی برای اجاره روزانه آن ها در نظر گرفته شده بطوریکه 150هزار تومان برای اجاره آلاچیق سنتی، 250هزار تومان برای اجاره آلاچیق ویژه و 500هزار تومان برای اجاره بنای سنتی تعیین شده است. لازم به ذکر است اگر به فکر اجاره این آلاچیق ها هستید، بناهای سنتی بخاطر اینکه دو طبقه هستند شما در طبقه بالا ویو بسیار زیبایی از طبیعت پارک جنگلی شهید زارع خواهید داشت.

در پارک جنگلی شهید زارع مسیری آسفالته و بسیار زیبا برای گردشگران تعبیه شده که از وسط پارک و از میان درختان بلند قامت عبور می کند که در روز های شلوغ سال، اینجا نه تنها ترافیک می شود بلکه اگر بخواهید به انتهای مسیر برسید زمان بسیار زیادی را در ترافیک مسیر خواهید ماند. از طرفی، پارک شهید زارع ساری نیز یکی از بهترین مقاصد اطراف شهر برای دوچرخه سواران است چراکه کلی مسیر اختصاصی برای دوچرخه سواری و کلی مسیر بیراهه هست که همگی در دل طبیعت قرار دارند و همیشه بخصوص در روزهای آخر هفته کلی دوچرخه سوار وارد پارک جنگلی شهید زارع ساری می شوند تا از تجربه دوچرخه سواری در دل طبیعت برخوردار شوند البته اگر دوچرخه سوار حرفه ای هستید و مسیر های بیراهه را می توانید به راحتی عبور کنید، مناطقی در مجاورت پارک جنگلی شهید زارع یا همان حیات وحش سمسکنده هست که یک دشت سرسبز وسیع بوده و در ارتفاعات هم قرار دارد و از ویو بسیار زیبایی هم برخوردار است.

در آخر نیز خوب است بدانید پارک جنگلی شهید زارع به لطف امکانات و خدماتی که ارائه شده و محبوبیت بالایی که در میان گردشگران و مردمان ساری دارد، به یک پارک یا منطقه نمونه گردشگری در شهر ساری تبدیل شده که این موضوع ارزش و اهمیت این پارک را در کنار محبوبیتش دو چندان می کند.

پارک جنگلی شهید زارع ساری

بهترین زمان بازدید از پارک جنگلی شهید زارع ساری

همانطور که پیش تر گفتیم، پارک جنگلی شهید زارع ساری در مجاورت شهر ساری قرار دارد و از آنجایی که شهر ساری نیز از آب و هوایی دلنشین و دوست داشتنی برخوردار می باشد و تابستان ها نیز هوایی گرم اما نه چندان شرجی دارد، خوب است بدانید بهترین زمان بزدید از پارک جنگلی شهید زارع بیشتر به شرایط آب و هوایی برمیگردد. فصل زمستان به لطف براش های متعدد باران، خلوت ترین زمان برای بازدید از پارک جنگلی شهید زارع است اما شاید بارش های سنگین باران گشت و گذار و طبیعت گردی در این منطقه را کمی دشوار کند. فصل بهار از نظر شرایط آب و هوایی، بهترین زمان برای بازدید از پارک جنگلی شهید زارع محسوب می شود اما در این زمان بخصوص تعطیلات عید نوروز، گردشگران بسیاری عازم پارک می شوند و شلوغی جمعیت بسیار کلافه کننده خواهد بود.

جاهای دیدنی اطراف پارک جنگلی شهید زارع ساری

پارک جنگلی شهید زارع تنها جای دیدنی و دوست داشتنی در شهر ساری نیست و اگر قرار است سفری چند روزه به قصد گردش و تفریح به ساری داشته باشید، پیشنهاد می کنیم در کنار پارک جنگلی شهید زارع نگاهی هم به سایر جاهای دیدنی ساری که برخی در نزدیکی پارک شهید زارع و برخی هم در سایر نقاط ساری قرار دارند نیز بیاندازید. بیش از 60 مورد جاذبه دیدنی در شهر ساری هست از بناهای تاریخی شامل عمارت فاضلی، میدان ساعت، خانه رمدانی ها، برج رسکت، حمام وزیری، بقعه های امامزاده ها، مسجد فرح آباد، آب انبار نو، مسجد جامع ساری و غیره گرفته تا مناطق بکر برای طبیعت گردی شامل دشت ناز، باداب سورت، تالاب حمید آباد، دریاچه الندن، فرح اباد، دریاچه چورت، پارک ملل، آبشار اوبن و کلی روستای معروف در اطراف شهر که بازدید از آن ها بی شک سفری به یاد ماندنی از ساری را برای شما رقم خواهد زد.

پارک جنگلی شهید زارع ساری

اجاره روزانه آپارتمان مبله در ساری

اگر قرار است سفری چند روزه به ساری داشته باشید، یکی از چالش هایی که در پیش روی شما قرار دارد اجاره ویلا در ساری و پیدا کردن یک اقامتگاهی خوش قیمت و با امکانات مد نظر است. ساری شهری بزرگ و پرجمعیت محسوب می شود و به همین دلیل، در مرکز شهر بیشتر اقامتگاه ها به صورت آپارتمان و خانه ویلایی هستند. اگر میخواهید در مرکز شهر باشید تا به بسیاری از جاهای دیدنی نزدیک باشید و از طرفی، می خواهید اقامتی اقتصادی و قیمت مناسب را در این شهر تجربه کنید، اجاره روزانه آپارتمان و اجاره روزانه خانه در ساری بهترین انتخاب خواهد بود. از طرفی، اگر تمایل به اجاره ویلا در ساری دارید و می خواهید بین ویلاهای ارزان قیمت تا ویلاهای لوکس و استخردار، بهترین گزینه مورد نظر را رزرو کنید، جاده فرح آباد و منطقه فرح آباد و برخی از روستاهای اطراف ساری مقاصد ایده آل تری نسبت به مرکز شهر هستند.

همچنین با مراجعه به سایت باباسفر می توانید با انتخاب شهر ساری و تاریخ ورود و خروج، تمامی اقامتگاه های ساری از ارزان ترین خانه ها و آپارتمان های مبله تا لوکس ترین ویلاهای استخردار ساحلی منطقه فرح آباد را با بهترین قیمت ها مشاهده کنید و هرکدام را که خواستید، تنها به چند کلیک حتی از یک ماه قبل رزرو کنید. همچنین در هر کجا سوال یا موردی پیش آمد نیز از پشتیبانی 24 ساعته باباسفر نیز بهرمند خواهید شد. 

بلوار طالفانی، انتهای خیابان هولا - جنب بیمارستان سوانح سوختگی

پارک بازی برای کودکان، آلاچیق، رستوران، بوفه و آلاچیق های دربست با اجاره روزانه

فصل بهار و پاییز بهترین زمان بازدید از پارک شهید زارع ساری است

طبق تعرفه 1401، خودرو 45هزار تومان، هر نفر 5هزار تومان، موتور سیکلت 10هزار تومان، مینی بوس 45هزار تومان و اتوبوس 60 هزار تومان

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

امتیاز به این مطلب را از 1 تا 5 تعیین کنید

کاربر عزیز نظر شما بعد از تایید مدیریت سایت نمایش داده خواهد شد.