پارک میرزا کوچک خان جنگلی

پارک میرزا کوچک خان جنگلی یکی از معروف ترین و زیباترین تفریحگاه های شهر آمل است که همیشه میزبان صد ها خانواده برای پیک نیک و کمپینگ می باشد. اگر می خواهید با این پارک بیشتر آشنا شوید و بدانید چه امکانات و خدمات رفاهی در پارک برای گردشگران در نظر گرفته شده، پس این مطلب را از دست ندهید.

پارک میرزا کوچک خان جنگلی آمل

پارک میرزا کوچک خان جنگلی کجاست؟

پارک میرزا کوچک خان جنگلی در شهر آمل قرار دارد اما در خود شهر نیست و برای دسترسی به این پارک باید به اطراف آمل مراجعه کنید. به عبارتی، برای دسترسی به پارک میرزا کوچک خان جنگلی می بایست در شهر آمل از طریق مسیرهای در نظر گرفته شده به بخش جنوبی شهر مراجعه کنید تا وارد جاده هراز شوید. بعد از مسیری 19 کیلومتری که 20 دقیقه از شما وقت می گیرد، با عبور از روستای زرکه به ورودی پارک میرزا کوچک خان جنگلی خواهید رسید. البته پارک میرزا کوچک خان جنگلی ورودی اختصاصی ندارد و مشاهده خواهید کرد که گردشگران در راسته خاکی جاده ماشین خود را پارک کرده اند هرچند یک فضای خاکی بزرگی برای پارک خودرو ها در مقابل پارک میرزا کوچک خان جنگلی در نظر گرفته شده است.

به راستی اگر تا به حال چندین بار از جاده هراز عبور کردید و پارک میرزا کوچک خان جنگلی را ندید، خوب است بدانید زمانی که از شهر آمل وارد جاده هراز به سمت تهران می شوید، قبل از اینکه به پمپ بنزین معروف نارنجستان برسید، پارک میرزا کوچک خان جنگلی را مشاهده خواهید کرد.

معرفی پارک میرزا کوچک خان جنگلی

در شهر های شمالی کشور و بیشتر شهر هایی که در استان مازندران قرار دارند چه آن شهر ساحلی باشد و چه در دل طبیعت قرار داشته باشد، حداقل یک پارک جنگلی هست تا گردشگران و خانواده ها به راحتی گشت و گذار و طبیعت گردی خاطره انگیزی را در این مناطق رقم بزنند. دو دلیل مهم در شهرهای شمالی برای احداث پارک های جنگلی وجود دارد دلیل اول این است که پارک های جنگلی مناطق محافظت شده هستند و دیواری بین پارک و جنگل آزاد وجود دارد تا افرادی که در این مناطق حضور دارند از جانوران وحشی و خطرناک طبیعت به دور باشند و دلیل دوم نیز ارائه امکانات و خدمات رفاهی مانند بوفه، رستوران، سرویس بهداشتی و آلاچیق است که برای هر طبیعت گردی که به دل به جنگل میزند واجب است.

پارک میرزا کوچک خان جنگلی منطقه ای بزرگ و فوق العاده زیبا و دوست داشتنی است که بخش کوچکی از جنگل های جنوب آمل را به خود اختصاص داده و فضایی ایده آل برای گردشگران و خانواده ها برای پیک نیک و کمپینگ به شمار می رود. زمانی که با زمین خاکی جلوی پارک میرزا کوچک خان جنگلی می رسید و خودروی خود را پارک می کنید، مستقیم وارد جنگل های زیبای استان مازندران می شوید و در همان ابتدای پارک کلی آلاچیق برای گردشگران در نظر گرفته شده هرچند همیشه بخصوص در روزهای شلوغ، آلاچیق ها همگی پر هستند و باید به بخش انتهایی پارک مراجعه کنید تا شاید آلاچیق خالی پیدا کردید.

پارک میرزا کوچک خان جنگلی اما، مسیر های ماشین رو هم دارد و شما می توانید از طریق مسیر اختصاصی ماشین رو، وارد پارک شوید و جاهای فوق العاده ای را برای اطراق انتخاب کنید. این پارک امکانات و خدمات رفاهی از جمله سرویس بهداشتی، بوفه و آلاچیق دارد و جالب است بدانید با اینکه در نقاط مختلف پارک، آلاچیق های متعددی نصب شده اما به ندرت پیش می آید به راحتی بتوان آلاچیق خالی پیدا کرد. در نظر داشته باشید برخی از این آلاچیق ها در کنار مسیر ماشین رو پارک میرزا کوچک خان جنگلی قرار دارند و زمانی که در داخل خودرو هستید، آلاچیق را مشاهده خواهید کرد اما در نقاط دیگر پارک در دل طبیعت به دور از ماشین ها و مسیر اختصاصی ماشین رو، آلاچیق های فوق العاده ای تعبیه شده که ویو فوق العاده ای از منظره اطراف را ارائه می دهند و در جاهای بکر و به دور از شلوغی قرار دارند لذا برای دسترسی به این آلاچیق ها باید زمانی را پیاده روی کنید و ارزشش را دارد.

 پارک میرزا کوچک خان جنگلی آمل

پارک میرزا کوچک خان جنگلی جاهای دیدنی فوق العاده ای دارد و صرفاً یک پارک سرسبز برای پیک نیک نیست. در مجاورت پارک میرزا کوچک خان جنگلی، پارک هزار پله قرار دارد. پارک میرزا کوچک خان جنگلی در ارتفاع 260 متری از سطح دریا قرار دارد و برای اینکه به پارک جنگلی هزار پله برسید، یک مسیر اختصاصی در نظر گرفته شده که بیشترش پله است و شما را به ارتفاع بالاتری هم می رساند. این مسیر برای افرادی که ورزشکارند یا علاقه مند به پیاده روی هستند مسیری جذاب و فوق العاده خواهد بود بخصوص زمانی که به ارتفاعات بالاتر می رسید و ویو فوق العاده ای از طبیعت اطراف در اختیار دارید.

اگر بین جاهای دیدنی آمل به پارک میرزا کوچک خان جنگلی مراجعه کردید و خواستید در کنار پیک نیک و کمپینگ، گشت و گذار و پیاده روی هم در جاهای مختلف پارک داشته باشید، پیشنهاد می کنیم از آبشار ماهان هم بازدید کنید. این آبشار فوق العاده که هوای خنکی هم در اطرافش به وجود آورده در روزهای گرم تابستان جای دلنشینی برای چند ساعت اطراق است و جالب است بدانید آبشار ماهان جزء معروف ترین آبشار های اطراف آمل نیز به شمار می رود.

پارک میرزا کوچک خان جنگلی آمل

بهترین زمان بازدید از پارک میرزا کوچک خان جنگلی

اما در خصوص بهترین زمان برای بازدید از پارک میرزا کوچک خان جنگلی، اینجا چون در استان مازندران قرار دارد، در فصل تابستان هوایی بسیار گرم دارد و با اینکه پارک از زمین های شالی فاصله قابل توجهی دارد اما شرجی بودن هوا در روز های تابستان گردشگران را حسابی کلافه خواهد کرد بخصوص اگر آلاچیق ها پر باشند و بخواهید وسط جنگل بساط پیک نیک خود را زیر آفتاب پهن کنید. از نظر شرایط آب و هوایی، فصل بهار و پاییز بهترین زمان برای پیک نیک در پارک میرزا کوچک خان جنگلی است و گشت و گذار در این پارک طی روزهای خوش آب و هوای سال حال و صفای دیگری دارد اما به واسطه هوایی خوش، فصل بهار و پاییز شلوغ ترین زمان برای بازدید از پارک میرزا کوچک خان جنگلی نیز به شمار میروند بخصوص در ایام تعطیلات نوروز که صد ها گردشگر را در جای جای این پارک زیبا و فوق العاده مشاهده می کنید.

لازم به ذکر است در فصل بهار و پاییز فارغ از اینکه پارک میرزا کوچک خان جنگلی آمل هوایی فوق العاده دلنشین دارد، اما در زمانی هستیم که بارش های متعددی قرار است در این منطقه ببارد برای همین، اگر بین جاهای دیدنی آمل قصد بازدید از پارک میرزا کوچک خان جنگلی را دارید و می خواهید بساط پیک نیک خود را در این پارک پهن کنید و ساعت ها از طبیعت به همراه نسیم دلنشینی که می وزد و صدای پرندگانش لذت ببرید، قبل از اینکه برنامه سفر را بچینید شرایط آب و هوایی و بارش باران را مشاهده کنید تا سفری فوق العاده را رقم بزنید.

جاهای دیدنی اطراف پارک میرزا کوچک خان جنگلی

پیش تر اشاره کردیم پارک میرزا کوچک خان جنگلی آمل در اطراف شهر آمل و در جاده هراز قرار دارد برای همین، اگر عاشق طبیعت گردی و جنگل نوردی هستید، در اطراف پارک میرزا کوچک خان جنگلی آمل جنگل های فوق العاده ای هست که یک تجربه فوق العاده ای از طبیعت گردی را برای شما رقم میزنند. در این مناطق جنگلی، دشت های سرسبز و وسیع با ویو فوق العاده از کوه های سرسبز و گاه غرق در مه، دریاچه های کوچک، مرداب ها و کلی جای زیبای دیگر هست که بازدید از آن ها خالی از لطف نیست. به غیر از آن، جنگل کلر، آبشار نومچه، ریگ چشمه، برف دره، رودخانه ورفره، درخت سوخته رزکه از معدود جاهای دیدنی نزدیک به پارک میرزا کوچک خان جنگلی آمل هستند.

پارک میرزا کوچک خان جنگلی آمل

رزرو ویلا استخردار در آمل

آمل جزء معروف ترین و محبوب ترین شهر های جنگلی استان مازندران است چراکه مردمانی مهربان و مهمان نواز دارد و از همه مهم تر این است که آمل در انتهای جاده هراز قرار دارد و بسیاری از گردشگرانی که هدفشان سفر به شمال و طبیعت گردی است اما جاده چالوس را بخاطر ترافیک های سنگینش انتخاب نمی کنند و از طریق جاده هراز به شمال می رسند، آمل مقصدشان است. از این رو، آمل یک شهر توریستی است و برای اجاره روزانه اقامتگاه در این منطقه، اقامتگاه های مختلف و متنوعی از آپارتمان ها و خانه های مبله ارزان قیمت تا ویلاهای لوکس و استخردار در روستاهای معروف اطراف شهر به صورت روزانه به گردشگران اجاره داده می شود.

از آنجایی که آمل یک شهر بزرگ و نسبتاً پرجمعیت محسوب می شود، بیشتر ساختمان ها و اقامتگاه های مرکز شهر آپارتمان ها و خانه های مبله هستند از این رو، چه به فکر رزرو ویلا در آمل باشید چه به دنبال اجاره ویلا استخردار در آمل برای تجربه اقامتی لوکس و به یادماندنی، می بایست به روستاهای اطراف آمل مراجعه کنید که فاصله کمی هم تا مرکز شهر دارند چراکه در این مناطق، اکثر اقامتگاه ها ویلاها و سوئیت ها هستند و برای رزرو ویلا در آمل آن هم با بهترین قیمت ها و تضمین نظافت می توانید به وبسایت باباسفر مراجعه کنید. 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

امتیاز به این مطلب را از 1 تا 5 تعیین کنید

کاربر عزیز نظر شما بعد از تایید مدیریت سایت نمایش داده خواهد شد.