پل نمیر رودهن

پل نمیر رودهن از معدود سازه های اطراف تهران است که در شهر رودهن قرار دارد و قدمتش به دوران صفویه برمیگردد. این پل تاریخی همچنین بین جاهای دیدنی رودهن جاذبه ای کمتر شناخته شده است که می خواهیم در سایت باباسفر شما را با آن بیشتر آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.


پل نمیر رودهن کجاست؟

شاید بتوان گفت یکی از دلایلی که بسیاری از مردم پل نمیر رودهن را نمیشناسند و ندیده اند بخاطر موقعیت این پل تاریخی باشد چون در جایی قرار دارد که کمتر کسی حاضر است است بخاطرش مسیر خود را تغییر دهد تا از پل بازدید نماید. پل نمیر رودهن در بخش مرکزی رودهن قرار دارد و اگر تصمیم داشتید از پل بازدید کنید کافیست وارد بلوار اصلی رودهن شوید که همان بلوار امام خمینی نام دارد. در انتهای بلوار امام خمینی به یک دوراهی میرسید که سمت راست شما را وارد جاده فیروزکوه می کند و سمت چپ جاده هراز و شما می بایست وارد جاده هراز شوید. همان اول جاده که وارد شدید سمت راست خود وارد اولین خیابان شوید که باهنر نام دارد و در انتهای خیابان باهنر به پل نمیر رودهن خواهید رسید.


معرفی پل نمیر رودهن

پل نمیر رودهن جزء قدیمی ترین جاهای دیدنی رودهن است که قدمت آن به 1200 سال پیش یعنی دوران حکومت ساسانیان برمیگردد. در آن زمان، رودهن زمین تا آسمان با چیزی که امروزه میبینیم فرق داشت و شاید برایتان جالب باشد بدانید در 1200 سال پیش تا چند صد سال بعد از آن، رودهن همچنان شهر بسیار کوچکی بود و از طرفی، پل نمیر که بین بومی های رودهن با نام پل زنجیر شناخته می شود تنها پل نه اما یکی از مهم ترین پل های اصلی و ارتباطی شهر بود و برای مردم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بود. امروز هم پل نمیر رودهن در میان مردم از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است.

پل نمیر رودهن با اینکه گفته می شود در دوران ساسانیان ساخته شده اما عمده تغییرات، مرمت و بازسازی آن در دوران صفویان صورت گرفته یعنی حدود 300 سال پیش برای همین خیلی ها بر این باورند که قدمت پل نمیر رودهن هم به دوران صفویان برمیگردد و این پل در آن زمان ها ساخته شده چراکه برخی از طراحی های پل، مواد و مصالحی که برای ساخت آن استفاده شده، اندازه و شکل آجر ها و غیره این موضوع را به خوبی نشان می دهد.

پل نمیر رودهن از نظر ارزش تاریخی، به اندازه پل های معروف ایران از جمله سی و سه پل و غیره است اما نه تنها هیچ معرفی و تبلیغاتی از این پل صورت نگرفته و هیچکس از ارزش بالای این پل خبر ندارد البته ناگفته نماند برخی از بومی های رودهن همچنان نمی دانند که همچین پل تاریخی در شهرشان قرار دارد. لازم به ذکر است پل نمیر رودهن در سال 1382 به فهرست آثار ملی کشور افزوده شد اما از آنجایی که این پل درواقع یک پل ارتباطی است و عبور و مرور روی آن صورت میگرفته، شهرداری رودهن تصمیم گرفت تا عبور وسایل نقلیه و انسان ها را از روی پل نمیر رودهن مسدود کند تا این پل برای چند صد سال آینده همچنان پابرجا مانده و جزء باارزش ترین جاهای دیدنی رودهن باشد.


جاهای دیدنی اطراف پل نمیر رودهن

رودهن بطور کلی شهری است که مسافرانش دو دسته اند یا عده ای از این شهر عبور می کنند تا به جاده های هراز و فیروزکوه و در نهایت، شهرستان دماوند یا استان مازندران برسند یا افرادی که می خواهند با اجاره ویلا در رودهن بخصوص باغ ویلاهای بزرگ و بی نظیری که در یک منطقه ای فوق العاده خوش آب و هوا قرار دارند، اوقات فراغت خاطره انگیزی را برای خود رقم بزنند. با این حال، اگر گذرتان به شهر رودهن افتاد، پیشنهاد می کنیم نگاهی هم به معروف ترین جاهای دیدنی رودهن از جمله پل نمیر هم بیاندازید. از طرفی، به غیر از پل نمیر، جاهای دیدنی مخلتفی هم در رودهن هست شامل کمپ محمد باغی، پارک مرکز شهر رودهن، دشت سیاه پالاس، روستاهای جورده، وسکاره و آردینه و غیره که بازدید از آن ها خالی از لطف نیست.

اجاره ویلا روزانه استخردار در رودهن

رودهن جدا از جاهای دیدنی که دارد، یکی از بهترین و خوش آب و هواترین مناطق اطراف تهران به شمار میرود چون منطقه ای است که در تابستان هوایی بسیار خنک و دلنشین دارد اما از سوی دیگر، زمستان های این منطقه بسیار سرد و سوزناک بوده و در اکثر روزهای زمستان هم برفی و سفید پوش است. در اطراف شهر رودهن و مناطقی مانند مهر آباد، کلی ویلا و باغ ویلا برای اجاره روزانه ارائه شده و برای یک آخر هفته ای خاطره انگیز یا تعطیلاتی به دور از شلوغی و آلودگی هوای پایتخت می توانید با اجاره ویلا استخردار در رودهن، چند روزی را مهمان این شهر باشید و لحظاتی خاطره انگیز را برای خود رقم بزنید. جهت رزرو ویلا استخردار در رودهن چه با استخر روباز و چه با استخر سرپوشیده با همراه کلی امکانات و سرگرمی می توانید به وبسایت باباسفر مراجعه کنید.

ابتدای جاده هراز، انتهای خیابان باهنر

دشت سیاه پالاس، بام محمد داغی، روستاهای جورده، وسکاره و آردینه و پارک مرکز شهر رودهن

فصل تابستان بهترین زمان بازدید از پل نمیر رودهن خواهد بود.

عبور وسایل نقلیه از روی پل ممنوع شده و به یک جاذبه دیدنی در رودهن تبدیل شده است

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

امتیاز به این مطلب را از 1 تا 5 تعیین کنید

کاربر عزیز نظر شما بعد از تایید مدیریت سایت نمایش داده خواهد شد.