روستای اولسبلنگاه

روستای اولسبلنگاه منطقه ای ییلاقی و فوق العاده جذاب در اطراف شهر ماسال است که در بالای ابرها قرار دارد و طبیعت گردی در این منطقه حال و هوای متفاوتی دارد. اگر می خواهید روستای اولسبلنگاه را بیشتر بشناسید این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

روستای اولسبلنگاه کجاست؟

روستای اولسبلنگاه در بخش غربی استان گیلان و شهر زیبای رشت قرار دارد. این روستا همچنین در ضلع جنوب غربی ماسال وقع شده و به دلیل اینکه نزدیک ترین شهر به این روستا، ماسال است، جزء جاهای دیدنی ماسال به شمار میرود. اگر از شهر تهران می خواهید راهی روستای اولسبلنگاه شوید، نزدیک به 6 ساعت در راه هستید تا به شهر ماسال رسیده و سپس راهی روستای اولسبلنگاه شوید اما بطور کلی، برای دسترسی به شهر ماسال می توانید از شهر های صومعه سرا و رضوانشهر استفاده کنید و اگر هم از جاده قزوین به رشت می خواهید به این منطقه دسترسی داشته باشید بعد از روستای جوکول بندان می بایست وارد خروجی به سمت جاده فومن – سراوان شوید تا در منطقه کلید بر وارد جاده طاهر گوراب به کلیدبر شده و در نهایت به شهر ماسال برسید. در ضلع غربی شهر ماسال نیز جاده ماسال به گیلوان شما را به روستای اولسبلنگاه می رساند.

روستای اولسبلنگاه

معرفی روستای اولسبلنگاه

بخش غربی و جنوب غربی استان گیلان تا چشم مشاهده می کند فقط مناطق سرسبز، ییلاقی و بکر است که به لطف کوه های مرتفاع و ارتفاع از سطح دریا، نه تنها آب و هوای دلنشین و بسیار دوست داشتنی دارند بلکه برخی از این مناطق هم در دل ابر ها یا بالای ابرها قرار دارند. مناطقی که در بالای ابرها قرار دارند ویو فوق العاده زیبایی را از ابرها ارائه می دهند که به اقیانوس ابر ها معروف است و در نزدیکی تهران، فیلبند نزدیک ترین روستا به پایتخت است که از این پدیده خاص و بی نظیر برخوردار می باشد.

روستای اولسبلنگاه یکی از معروف ترین مناطق در ایران است که در بالای ابرها قرار دارد و همیشه در فصل تابستان یعنی از اواخر بهار تا اواخر تابستان کلی گردشگر و طبیعت گرد در این منطقه میبینیم که از ویو فوق العاده زیبا اقیانوس ابرها لذت می برند یا در جاده ای غرق در مه هیجان را تجربه می کنند. روستای اولسبلنگاه 1489 تر از سطح دریا ارتفاع دارد و اگر تا به حال تجربه سفر به ماسوله را داشته باشید، می دانید که ماسوله هوایی بسیار دلنشین دارد چراکه ارتفاع آن از سطح دریا تنها 1050 متر است حال تصور کنید این ارتفاع با همان طبیعت بکر و زیبا به 1500 متر میرسد یعنی در دل ابرها.

روستای اولسبلنگاه

در روستای اولسبلنگاه تنها جاذبه دیدنی فقط ابرها، جنگل ها، دشت ها و کوه های فوق العاده سرسبز است و خبری از بناهای تاریخی و تفریحگاه و غیره نیست. حتی اینجا با اینکه یک منطقه گردشگری و بسیار شلوغ است البته در فصل تابستان، اما خبری از پارک جنگلی در روستای اولسبلنگاه نبوده و گردشگران با منطقه ای طرف هستند که در کنار جاده کلی اسب مشغول دویدن هستند یا چوپان ها گله های خود را از جاد عبور می دهند. بطور خلاصه، اگر عاشق طبیعت گردی هستید و به دنبال یک منطقه خاص هستید، بی شک روستای اولسبلنگاه اگر بهترین نباشد یکی از بهترین مقاصد برای طبیعت گردی به شمار میرود.

برای سفر به روستای اولسبلنگاه حتماً باید خودرو داشته باشید و اگر هم خودروی شما آفرودی باشد که چه بهتر. تنها راه برای رسیدن به روستای اولسبلنگاه شهر ماسال است و زمانی که از شهر ماسال وارد جاده اولسبلنگاه می شوید، ابتدا وارد مسیری نسبتاً پهن و آسفالته می شوید که شما را از دل طبیعت عبور می دهد و چپ و راست جزء درخت و اقامتگاه های بوم گردی و کلبه های چوبی هیچ چیز دیگری مشاهده نمی شود اما هرچقدر که جلوتر می روید و به روستای اولسبلنگاه نزدیک تر می شوید مشاهده می کنید عرض جاده کم شده، آسفالت جاده در شرایط بسیار بدی قرار دارد، مسیر بسیار شلوغ و پرتردد شده و همچنین، در این شلوغی و جاده با شرایط بد، پیچ های بسیار خطرناکی هم هست که بعضاً خودروی های سنگین مانند کامیون ها نیز از آنجا عبور می کنند.

لازم به ذکر است اینکه پیش تر گفتیم اگر با خودروی آفرودی یا به اصطلاح، شاسی بلند به روستای اولسبلنگاه سفر کنید بهتر است به این دلیل است که مسیر جاده اولسبلنگاه تا یک جایی آسفالت دارد و خودرو های دیگر می توانند تردد داشته باشد اما بعد از آن، جاده فقط مناسب خودروی های آفرودی است که نتیجه آن، مسیر خلوت تر بوده و از طرفی، به جاهایی می توانید سفر کنید که بسیار بکر و فوق العاده دلنشین هستند و در نظر داشته باشید این مناطق که دسترسی به آن ها با خودرو های دیگر غیر ممکن است در ارتفاع بالاتری نسبت به جاهای دیگر قرار دارند.

روستای اولسبلنگاه

بهترین زمان سفر به روستای اولسبلنگاه

روستای اولسبلنگاه بخاطر ارتفاع بالایی که از سطح دریا دارد، بارش های متعددی که در این منطقه می بارد و همچنین هوای بسیار سرد حتی در گرم ترین روز های تابستان در کنار جاده ای بسیار خطرناک و کم عرض باعث شده که در فصل پاییز و زمستان، اینجا تقریباً هیچ گردشگری نداشته باشد و حتی بومی های منطقه نیز سعی می کنند به مناطقی با ارتفاع پایین تر مراجعه کنند تا در شرایط مساعدتری روزگار خود را سپری کنند. بهترین زمان برای سفر به روستای اولسبلنگاه فصل تابستان است یعنی از اواخر فصل بهار تا اواخر تابستان و قبل از شروع پاییز.

در روز های گرم تابستان، برای سفر به روستای اولسبلنگاه باید لباس گرم با خود به همراه داشته باشید چون این منطقه هوای بسیار خنک و دلنشینی دارد. اگر می خواهید پدیده اقیانوس ابر ها را مشاهده کنید باید شرایط آب و هوایی روستای اولسبلنگاه را از قبل بررسی کنید چراکه در برخی از روز های تابستان، کل منطقه مه است و شما در دل مه مشغول به طبیعت گردی هستید و نمی توانید اقیانوس ابر ها را مشاهده کنید. از طرفی، با اینکه فصل تابستان شلوغ ترین فصل سفر به روستای اولسبلنگاه محسوب می شود و باید با خودرو به این منطقه سفر کنید، حتماً شرایط خودرو را قبل از سفر بررسی نمایید چراکه قرار است به منطقه ای سفر کنید که اگر اتفاقی رخ دهد، خاطره نه چندان جالب و بعضاً اتفاقات جبران ناپذیری را برایتان رقم خواهد زد.

روستای اولسبلنگاه

رزرو کلبه در ماسال

سفر به روستای اولسبلنگاه تنها به دو مورد ختم می شود یکی گشت و گذار در طبیعت و مشاهده اقیانوس ابرها به همراه ثبت کلی عکس زیبا و دیگری، اقامت در کلبه های چوبی که در این منطقه قرار دارند. طبیعت گردی و سفر به جاده اولسبلنگاه نصف برنامه سفر را شامل می شود و زمانی نزدیک به 6 الی 10 ساعت را از شما میگیرد تا در ترافیک جاده به بالاترین منطقه اولسبلنگاه برسید، ساعاتی را در دل طبیعت بساط کمپینگ و پیک نیک خود را پهن کنید، کلی عکس یادگاری بگیرید، از پدیده اقیانوس ابرها لذت ببرید و در نهایت، با آن ترافیکی که جاده اولسبلنگاه دارد به اقامتگاه برگردید. نیم دیگر سفر به روستای اولسبلنگاه را اقامتگاه شامل می شود.

گردشگران برای اقامت در روستای اولسبلنگاه بطور کلی یکی از این دو مورد را انتخاب می کنند یا به سراغ اقامتگاه های بوم گردی می روند که بیشترشان در شهر ماسال و جاده ماسال به اولسبلنگاه قرار دارد یا کلبه های چوبی را انتخاب می کنند که در ارتفاعات روستای اولسبلنگاه واقع شده و ویو خارق العاده ای از طبیعت را ارائه می دهند و شاید برایتان جالب باشد بدانید کلبه های چوبی که در ارتفاعات ماسال یعنی ارتفاعات روستای اولسبلنگاه قرار دارند هیچگونه خدمات و امکانات رفاهی خاصی ندارند و حتی سرویس بهداشتی که برای کلبه ها در نظر گرفته شده به صورت عمومی است و به این تفاسیر، از قیمت های به مراتب بیشتری نسبت به اقامتگاه های بوم گردی بخصوص بومی گردی های واقع در ماسال و جاده ماسال به اولسبلنگاه برخوردارند. همچنین اقامتگاه های بوم گردی در کنار قیمت کمتر، خدمات و امکانات رفاهی بهتری هم ارائه می دهند.

با این حال، شاید روی کاغذ مشاهده کنید اقامتگاه های بوم گردی انتخاب بهتری با توجه به قیمت و امکانات نسبت به کلبه های چوبی اولسبلنگاه هستند بخصوص اینکه اکثر بوم گردی ها دارای رستوران بوده و می توانید انواع غذا های شمالی را هم در آنجا امتحان کنید اما اجاره کلبه جنگلی درماسال بخصوص ارتفاعات اولسبلنگاه صفا و تجربه ای را ارائه می دهد که با هیچ چیز نمی توان عوض کرد بخصوص اینکه در دل طبیعت هستید و زمانی که درب کلبه را باز می کنید مه غلیظی وارد می شود. از طرفی می توانید ساعت ها جلوی کلبه بنشینید و از ویو فوق العاده اقیانوس ابر ها لذت ببرید. برای رزرو کلبه جنگلی در اولسبلنگاه می توانید به سایت باباسفر مراجعه کنید تا بهترین کلبه های منطقه را با قیمت های استثنائی رزرو کنید. 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

امتیاز به این مطلب را از 1 تا 5 تعیین کنید

کاربر عزیز نظر شما بعد از تایید مدیریت سایت نمایش داده خواهد شد.