مرداب کندوچال

مرداب کندوچال مردابی در دل پارک جنگلی فین است که در جنوب چالوس قرار دارد و اگر قرار است از این مرداب و پارک جنگلی فین بازدید کنید پس تا انتها با ما همراه باشید.

مرداب کندوچال کجاست؟

مرداب کندوچال یکی از جاذبه های گردشگری شهر چالوس است و شهر چالوس هم در استان مازندران قرار دارد. برای دسترسی به این مرداب زیبا و دوست داشتنی باید ابتدا به شهر چالوس مراجعه کنید و سپس به بخش جنوبی شهر چالوس بروید اما برای دسترسی به مرداب کندوچال یا به عبارتی، پارک جنگلی فین نباید وارد آزاد راه تهران شمال شوید چراکه مسیر ورودی به این پارک جنگلی در جاده قدیم چالوس قرار دارد. بدین منظور می توانید در شهر چالوس به میدان معلم مراجعه کنید که دسترسی به آنجا از طریق بلوار های بهشتی و هفده شهریور امکانپذیر است و سپس در ضلع غربی میدان وارد بلوار استاد مطهری شوید. امتداد بلوار شهید مطهری بلوار علامه فاخری است و سپس وارد جاده قدیم چالوس خواهید شد.

اگر ما مبدأ را میدان معلم در نظر بگیریم، بعد از مسافتی 5.5 کیلومتری در جاده قدیم چالوس به مسیر دسترسی به پارک جنگلی فین می رسید که از کنار رودخانه چالوس هم عبور می کند. در پارک جنگلی فین نیز تابلو های راهنما برای رسیدن به کنار مرداب کندوچال قرار دارد که با چند دقیقه پیاده روی در دل پارک، در نهایت به مرداب کندوچال خواهید رسید.

مرداب کندوچال

معرفی مرداب کندوچال

شهر چالوس یکی از زیباترین و سرسبزترین شهر های استان مازندران است که ساحلی هم به شمار میرود اما همانطور که بسیاری از گردشگران می دانند، شهر های ساحلی استان مازندران بیشتر زمین های شالی در بخش جنوبی دارند تا طبیعتی بکر و سرسبز اما شهر هایی مانند چالوس، نوشهر، رامسر، رویان و غیره ر بخش جنوبی خود از مناطق بکر جنگلی و طبیعت زیبا و دلنشین برخوردارند. چالوس را بعد از جاده معروفش، همه با جنگلی های اطرافش میشناسند و در دل این طبیعت زیبا به لطف شرایط محیطی و آب و هوایی بارانی، مرداب های مختلفی به وجود آمده که یکی از معروف ترین آن ها مرداب کندوچال نام دارد.

مرداب کندوچال شاید در نگاه اول صرفاً یک مرداب باشد اما بخاطر اینکه در پارک جنگلی فین قرار دارد و این پارک هم یکی از نزدیک ترین جاهای دیدنی چالوس به مرکز شهر است، پارکی همیشه شلوغ بوده و به طبع آن، مرداب کندوچال هم یکی از پربازدیدترین مرداب های اطراف شهر چالوس به شمار میرود.

مرداب کندوچال ارتفاعی بیش از 700 متر از سطح دریا دارد و اطرافش هم فقط مناطق جنگلی است. به این دلیل، مرداب کندوچال در جایی قرار دارد که هوایش نسبتاً دلنشین و دوست داشتنی است و در فصل بهار و پاییز برای طبیعت گردی مقصدی فوق العاده جذاب خواهد بود. مرداب کندوچال همچنین نزدیک به یک هکتار یا هزار متر مربع مساحت دارد و عمق آن هم در بهترین حالت به بیش از 5 متر میرسد اما چون یک مرداب است، آب آن از طریق چشمه های واقع در اطرافش و بارش های متعدد باران تامین می شود.

مرداب کندوچال

بهترین زمان بازدید از مرداب کندوچال

مرداب کندوچال چون در نزدیکی شهر چالوس قرار دارد و یکی از معروف ترین و زیباترین جاهای دیدنی چالوس به شمار میرود، بهترین زمانی که می توان از این مرداب بازدید کرد به شرایط آب و هوایی شهر چالوس برمیگردد. چالوس یک شهر ساحلی است و در اطرافش طبیعت بکر و سرسبزی قرار دارد برای همین، در روز های گرم تابستان شاهد آب و هوایی گرم و شرجی در این منطقه هستیم که گشت و گذار و طبیعت گردی میان جاهای دیدنی چالوس را برای گردشگران سخت می کند. اما داخل پرانتز این موضوع را هم ذکر کنیم اگر بین جاذبه های گردشگری و مناطق بکر طبیعت گردی که در اطراف چالوس قرار دارد می خواهید به ارتفاعات کوه های سرسبز غرق در مه مراجعه کنید چون در ارتفاع بالایی نسبت به سطج دریا قرار دارند، تابستان ها هوا در آن مناطق بسیار خنک و دلنشین است.

با این حال، بهترین زمان برای بازدید از مرداب کندوچال بطور کلی فصل بهار و پاییز می باشد چراکه در این دو فصل از سال، هوای شهر چالوس خنک تر از تابستان بوده و از میزان رطوبت هوا نیز کاسته می شود اما چون با یک مرداب مواجه هستیم، خوب است این نکته را هم در نظر بگیرید که سطح مرداب مملو از نی ها و نیلوفر های آبی است و نیلوفر های آبی همیشه در فصل بهار و ماه اردیبهشت شکوفه می دهند که جلوه فوق العاده زیبایی را به وجود می آورد. به لطف این نیلوفرهای آبی و آب شیرین مرداب کندوچال، اینجا زیستگاه پرندگان مختلفی هست که سوژه جذابی برای عکاسی هستند.

مرداب کندوچال

جاهای دیدنی اطراف مرداب کندوچال

اگر تصمیم به بازدید از مرداب کندوچال را دارید، این مرداب در پارک جنگلی فین قرار دارد و شما می توانید در این پارک جنگلی و داخل آلاچیق هایی که در جای جای مختلف پارک قرار دارد بساط پیک نیک خود را پهن کنید و ساعت ها از هوای دلنشین و ویو فوق العاده زیبا از طبیعت اطراف زیر سایه درختان بلند قامت لذت ببرید اما، پارک جنگلی فین و مرداب کندوچال تنها بخش کوچکی از جاهای دیدنی چالوس را شامل می شوند و در این شهر و مناطق اطرافش کلی جاذبه گردشگری هست که بازدید از آن ها در سفری چند روزه به چالوس بی شک سفری به یاد ماندنی و تجربه طبیعت گردی فوق العاده را برای گردشگران رقم میزند.

بطور کلی، مناطق دیدنی همچون مرداب هسل، کاخ چایخوران، پل زغال، مدرسه پروین اعتصامی، ساحل رادیو دریا، دریاچه و سد دریوک، جنگل های مرزن آباد، شهرک تفریحی و توریستی نمک آبرود، کوه تخت سلیمان و غیره تنها بخش کوچکی از جاذبه های دیدنی، مناطق بکر طبیعت گردی و بناهای تاریخی شهر چالوس و اطرافش هستند که پیشنهاد می شود در کنار بازدید از مرداب کندوچال، نگاهی هم به آن ها بیاندازید.

 مرداب کندوچال

اجاره ویلا استخر سرپوشیده در چالوس

چالوس جزء شهر های ساحلی در استان مازندران به شمار می رود اما برخلاف سایر شهر های ساحلی، چالوس جنگل های بکر و فوق العاده زیبایی دارد و به واسطه دوری از زمین های شالی نیز، بخش جنگلی از هوای دلنشین و دوست داشتنی برخوردار است. به همین جهت، گردشگرانی که می خواهند آخر هفته ها، تعطیلات و اوقات فراغت خود را به چالوس سفر کنند و چند روزی مهمان این شهر باشند، ترجیح می دهند به جنگل های اطراف چالوس نزدیک تر باشند تا ساحل. از طرفی، چالوس یکی از محبوب ترین مقاصد شمال کشور بین جوانان است و جوانان هم همیشه به دنبال ویلاهای استخردار با ویو زیبا از جنگل و کوه های غرق در مه هستند و در کنارش، می خواهند برای اجاره ویلا استخردار در چالوس اقامتگاهشان از امکانات و سرگرمی های متعددی همچون بیلیارد، فوتبال دستی، باربکیو و غیره نیز برخوردار باشد.

برای اجاره ویلا استخردار در چالوس خوب است این نکته را در نظر داشته باشید بخاطر شرایط محیطی و آب و هوایی که شهر چالوس دارد، غالب ویلاهای استخردار این منطقه دارای استخرهای سرپوشیده هستند و برخی از آن ها نیز دیوارهای استخرشان به صورت شیشه ای بوده و ویو فوق العاده ای از طبیعت اطراف را ارائه می دهند. برای رزرو ویلا استخردار در چالوس با بهترین قیمت ها می توانید به سایت باباسفر مراجعه کنید و با ثبت تاریخ ورود و خروج به همراه تعداد نفرات در مقصد چالوس، بین بهترین ویلاها و اقامتگاه هایی که در این شهر نمایش داده می شود هرکدام را که مد نظر داشتید از یک ماه قبل به همراه پشتیبانی 24 ساعته باباسفر با خیالی راحت رزرو کنید. 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

امتیاز به این مطلب را از 1 تا 5 تعیین کنید

کاربر عزیز نظر شما بعد از تایید مدیریت سایت نمایش داده خواهد شد.