باغ وحش بابلسر

باغ وحش بابلسر شاید بتوان گفت تنها باغ وحشی نزدیک به ساحل است که در شهر بابلسر قرار دارد و اگر می خواهید با این باغ وحش بیشتر آشنا شوید پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

باغ وحش بابلسر

باغ وحش بابلسر کجاست؟

باغ وحش بابلسر همانطور که از نامش پیداست در شهر بابلسر قرار دارد اما برای دسترسی به این باغ وحش باید به بخش ساحلی مراجعه کنید. دسترسی به باغ وحش بابلسر بسیار آسان است و کافیست از طریق پل معلق بابلسر به بخش غربی بابلرود و خیابان پاسداران مراجعه کنید. خیابان پاسداران درواقع بخش غربی معلق بابلسر است. زمانی که در مسیر شرق به غرب از روی پل معلق بابلسر عبور کردید، به یک چهارراه می رسید که ضلع شمالی آن خیابان شریعتی است هرچند قبل از اینکه به چهارراه برسید، خروج خیابان شریعتی قرار دارد و کافیست وارد خیابان شریعتی شوید تا در انتهای خیابان به یک میدان بزرگ برسید. در خیابان واقع در ضلع شمالی میدان و بخش انتهایی آن نزدیک به ساحل، ورودی باغ وحش بابلسر را مشاهده خواهید کرد.

باغ وحش بابلسر

معرفی باغ وحش بابلسر

در استان مازندران شاید هیچ باغ وحشی نباشد یا تعدادشان انگشت شمار باشد. حال تصور کنید در شهر بابلسر آن هم در بخش ساحلی نزدیک به دریا، یک باغ وحش هست که کلی پرنده و جانور  وحشی و اهلی را در خودی جای داده و یکی از جاهای دیدنی نسبتاً پربازدید در شهر بابلسر به شمار میرود. باغ وحش بابلسر یک باغ وحش روباز است البته برخی از حیوانات در قسمت روباز و زیر آفتاب سوزان شرجی بابلسر زندگی می کنند و برخی هم تنها در جایی هستند که مسقف است و خبری از تهویه هوا نیست. همچنین در باغ وحش بابلسر هم خبری از امکانات رفاهی نبوده و حفاظ هایی که جلوی قفس ها قرار دارند هم چندان استاندارد نیستند برای همین اگر با کودک می خواهید با بازدید از باغ وحش بابلسر بیاندازید مراقب دست کودک خود باشید.

با جرأت می توان گفت باغ وحش بابلسر یکی از بدترین باغ وحش های ایران محسوب می شود چون شرایط رسیدگی به حیوانات در بدترین وضع ممکن است، هوای باغ وحش بسیار بد بوده و همیشه بوی بد حیوانات بازدید کنندگان را آزار می دهد. بطور کلی و طبق گفته مالک باغ وحش بابلسر، کلاً 6 نفر در این باغ وحش کار می کنند و یک دامپزشک هم هست تا مراقب حیوانات باشد و همچنین خود باغ وحش بابلسر هم زیر نظر اداره دامپزشکی اداره می شود اما با این حال، زمانی که بین جاهای دیدنی بابلسر تصمیم میگیرید از باغ وحش این شهر بازدید کنید متوجه خواهید شد حیوانات در شرایط خوبی نگهداری نمی شوند و برخی از آن ها در قفس زندگی می کنند که برایشان بسیار کوچک است.

در باغ وحش بابلسر حیواناتی نظیر شیر، پلنگ، گرگ، ببر، قوچ، لاما، خرس، عقاب، طاووس، فلامینگو، قو، میمون و غیره زندگی می کنند. شما برخی از این حیوانات را می توانید از نزدیک ببینید و حتی به آن ها غذا هم بدهید اما برخی هم بخاطر اینکه در فضایی بزرگ قرار دارند، باید خوش شانسی باشید که به نزدیک شما بیایند. همچنین اگر می خواهید از این باغ وحش بازدید کنید در نظر داشته باشید ساعت کاری اینجا همه روزه از ساعت 10 صبح الی 10 شب می باشد.

باغ وحش بابلسر آنقدر شرایط نگهداری بدی داشت که در سال 1393 تصمیم گرفته شد تا این باغ وحش تعطیل شود اما یک اتفاق ناگوار در اینجا رخ داد که خبرش در جهان هم پخش شد. در سال 1393 یک قلاده خرس بود که ابتدا تصمیم بر آن شد خرس را به باغ پرندگان رشت واگذار کنند اما در نهایت به باغ وحش بابلسر سپردند تا از آن نگهداری شود. بعد از مدتی تصاویری پخش شد که در این باغ وحش، کارکنان خرس را به قل زنجیر بسته اند و به همین دلیل باغ وحش بابلسر تعطیل شد هرچند بعد از مدتی با شرایط خاص که شامل بازدید و گزارش از شرایط نگهداری حیوانات و بخصوص تنها خرس قهوه ای، باغ وحش بابلسر مجدداً آغاز به کار کرد.

باغ وحش بابلسر

بهترین زمان بازدید از باغ وحش بابلسر

باغ وحش بابلسر در بخش ساحلی بابلسر برای همین هوایی گرم و شرجی در این منطقه حاکم است لذا اگر میخواهید در فصل تابستان به بازدید از باغ وحش بابلسر بپردازید در نظر بگیرید هوای اینجا بسیار گرم و شرجی است و در کنار باید بوی بد باغ وحش را هم تحمل کنید. از سوی دیگر، با توجه به شرایط آب و هوایی که شهر بابلسر دارد، بهترین زمان بازدید از باغ وحش بابلسر فصل بهار و پاییز می باشد چون در این ایام، هوا بسیار مساعد بوده و بعضاً شاعد بارش های متعدد و دلنشین باران هستیم و خنکی هوا می گذارد نه تنها از باغ وحش بلکه از سایر جاهای دیدنی بابلسر هم بازدید کنید اما در نظر داشته باشید در این ایام بابلسر شهر بسیار شلوغی می شود و کلی گردشگران به این منطقه سفر می کنند برای همین باغ وحش بابلسر هم بسیار شلوغ خواهد بود.

جاهای دیدنی اطراف باغ وحش بابلسر

بازدید از باغ وحش بابلسر زمانی نزدیک به یک ساعت را از گردشگران می گیرد تا از تمامی بخش های باغ وحش بازدید کرده و تمامی حیوانات و پرندگان مجموعه را از نزدیک ببینید. برای همین، اگر قصد سفری چند روزه به بابلسر را دارید و می خواهید گشت و گذاری در این شهر داشته باشید و از جاهای دیدنی مختلف بازدید کنید، پیشنهاد می کنیگ نگاهی به سد عرب خیل، آبشار شی الیم، رودخائه بابلرود و پل معلق بابلسر که روی بابلرود قرار دارد، روستای گالشکلا، منطقه ساحلی میرود و کلی جای دیدنی که در اطراف شهر قرار دارند هم بازدید کنید تا سفری به یاد ماندنی را بسازید.

باغ وحش بابلسر

اجاره روزانه خانه در بابلسر

بابلسر جزء شهرهای ساحلی استان مازندران به شمار میرود و هر سال میلیون ها گردشگر از سراسر ایران و بخصوص تهران به این شهر زیبا و فوق العاده سفر می کنند. دو دلیل مهم است که بابلسر را به شهر توریستی و محبوب تبدیل کرده یکی شهرک معروف و لوکس خزرشهر است که دو بخش خزرشهر شمالی و جنوبی دارد و دیگری، نوار ساحلی فوق العاده ای است که در بابلسر واقع شده و اینجا در کنار اینکه پلاژ های مختلفی دارد و از کلی تفریح برخوردار است، قایق سواری در دریای خزر و رودخانه بابلرود نیز بین گردشگران بسیار محبوب می باشد.

 به واسطه علاقه بالای گردشگران به منطقه ساحلی بابلسر، برای اقامت معمولاً گردشگران ترجیح می دهند به ساحل نزدیک باشند لذا بیشتر اقامتگاه هایی که در بابلسر به صورت روزانه اجاره داده می شود در سمت ساحل قرار دارند. با این حال، اگر به فکر اقامتی اقتصادی و خوش قیمت در بابلسر هستید و نمی خواهید برای ویلا یا اقامتگاه مورد نظر چندان هزینه کنید تا از امکانات و سرگرمی های متعدد مانند استخر و غیره برخوردار شوید، اجاره روزانه خانه مبله دربابلسر می تواند یکی از بهترین انتخاب های اقتصادی در این شهر باشد. برای رزرو خانه مبله در بابلسر آن هم با بهترین قیمت می توانید روی اقامتگاه های سایت باباسفر با پشتیبانی 24 ساعته حساب کنید. 

غرب بابلرود و انتهای خیابان شریعتی به سمت دریا

همه روزه از ساعت 10 صبح الی 10 شب

فصل بهار و پاییز در شرایط آب و هوایی مساعد

سد عرب خیل، آبشار شی الیم، پل معلق بابلسر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

امتیاز به این مطلب را از 1 تا 5 تعیین کنید

کاربر عزیز نظر شما بعد از تایید مدیریت سایت نمایش داده خواهد شد.