جنگل نارنجلو

طبیعت گردی یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری شهر های شمالی محسوب می شود که افراد بسیاری را به سمت خود می کشاند. از همین روی بیشتر افرادی که قصد سفر به شمال ایران را دارند به دنبال لوکیشن های ناب برای پیک نیک و یا جنگل نوردی هستند که جنگل نارنجلو در لیست بهترین جنگل های استان مازندران قرار دارد. این جنگل از زیبایی های طبیعی بهره مند بوده و به قدری جاذبه های مسحورکننده را در دل خود جای داده است که به بهشت گمشده شهره دارد. جنگل نارنجلو همانند نگینی در قلب استان مازندران است که زیبا و سرسبزترین مناطق ایران به شمار می رود. در این مقاله از باباسفر می خواهیم شما را با این جنگل کم تر شناخته شده آشنا کرده و همه چیز درباره جنگل خوش منظر نارنجلو را شرح دهیم.

معرفی جنگل نارنجلو

طبیعت بکری را تصور کنید که از سویی چشم انداز خدایی به سمت کوهستان های با صلابت را ارائه می دهد و از سویی دیگر ویژگی های جنگل، کوهپایه و مناطق جلگه ای را با یکدیگر تلفیق کرده است. این بهشت الهی که در فصل بهار با بوی نارنج تلفیق شده و روح انسان را نوازش می دهد با نام جنگل نارنجلو یا جنگل بندپی، شناخته می شود. این بیشه زار چشم نواز در استان مازندران و منطقه بندپی بابل قرار دارد که از منابع طبیعی شگفت انگیزی تشکیل شده است. از آنجاکه کم تر کسی جنگل بندپی را می شناسد طبیعت این جنگل دست نخورده است و زیبایی های طبیعت حفظ شده اند. جنگل زیبای نارنجلو جزو مناطق حفاظت شده استان مازندران قرار دارد و زیستگاه مناسبی برای انواع جانوران و گونه های گیاهی متعدد را تشکیل داده است. از همین روی اگر قصد سفر به مناطق شمالی ایران و گذراندن یک روز خوب در کنار خانواده یا دوستان خود را دارید این جنگل مناظر بی بدیل و آب و هوایی مطلوب را در اختیار شما گردشگران عزیز قرار می دهد که خاطره ای به یاد ماندنی را به ارمغان می آورد. این بیشه زار سرسبز در منطقه ای مرتفع جا خوش کرده است و به همین دلیل از شرایط آب و هوایی مطلوب و مناظر زیبا بهره مند شده است.

آشنایی با منطقه بندپی

اگر می خواهید به جنگل شگفت انگیز نارنجلو سفر کنید بهتر است منطقه بندپی را بشناسید. این منطقه پر از شگفتی و زیبایی است که در 20 کیلومتری شهرستان بابل، یکی از مناطق استان مازندران قرار داشته و از جنوب به رشته کوه‌های البرز محدود می‌ شود. این منطقه به دو بخش شرقی و غربی تقسیم می شود که جنگل نارنجلو در بندپی غربی جای گرفته است. بندپی یکی از زیبا و سرسبزترین مناطق بابل است که بیشتر جاهای دیدنی بابل در این بخش از استان مازندران جای دارد. بندپی از سویی با شالیزارهای پلکانی سرسبز و جنگل نارنجلو و از سویی دیگر با جاذبه های گردشگری همچون روستای ییلاقی شیخ موسی، اقیانوس ابرها و مناطق جلگه ای و کوهپایه ای تلفیق شده است. همین امر جنبه توریستی بندپی را افزایش داده و همه ساله مسافران بسیاری به این بخش از شهرستان بابل سفر می کنند.

جنگل نارنجلو کجاست و مسیرهای دسترسی به آن

جنگل نارنجلو جزوی از استان مازندران است که در بخش بندپی غربی بابل واقع شده است. درواقع این جنگل در 120 کیلومتری شهرستان بابل جای گرفته است و از سمت غرب با نورشهر ارتباط دارد. همچنین آمل در جنوب شرقی جنگل نارنجلو قرار دارد و در جنوب این جنگل نیز منطقه کندلوس مشاهده می شود. اگر بخواهیم از ارتباط این جنگل با شهرهای دیگر بگوییم رویان و نور در بخش شرقی جنگل قرار گرفته اند. در کل این منطقه بکر از دسترسی خوبی برخوردار بوده و از فاصله کمی با شهرهای محبوبی که در بالا ذکر شد برخوردار می باشد. همچنین فاصله این جنگل از تهران حدود ۱۸۰ کیلومتر احتساب می شود که این مسافت  در زمان عادی و بدون ترافیک حدود 3 ساعت و نیم از زمان شما را به خود اختصاص می دهد. با این تفاسیر برای رفتن به این بیشه زار زیبا ابتدا باید به استان مازندران سفر کرده و از آنجا به سمت جنگل بندپی یا نارنجلو حرکت کنید. برای اینکار می توانید به آزادراه تهران ـ شمال رفته و وارد تونل سنگان شوید. سپس مسیرتان را در آزادراه تهران ـ شمال ادامه دهید تا وارد جاده چالوس شوید. مرزن آباد را پشت سر بگذارید و مسیر را تا جاده سیاهکل‌رود ـ مازندران ادامه دهید. سپس مجددا مسیر را تا تا بریدگی خیابان نجار‌ده ادامه داده تا وارد جاده جنگل بندپی شوید. این جاده زیبا را ادامه دهید تا به جنگل برسید.

آدرس جنگل بندپی: استان مازندران، بابل، بخش بندپی غربی

جنگل نارنجلو

جاذبه های گردشگری جنگل نارنجلو

برای بسیاری از گردشگرانی که قصد گذراندن تعطیلات خود و یا گذراندن یک روز آرامش بخش در شهرهای شمالی ایران را دارند، جنگل ها همانند یک نعمت هستند که جنگل نارنجلو نیز از این قاعده مستثنی نیست. این جنگل با محیطی با صفا، مناظر چشم نواز، پوشش گیاهی مختلف و سرسبز و همچنین آب و هوای خوش منطقه ای بکر برای پیک نیک و استراحت را به مسافران هدیه می دهد. درواقع بسیاری از مسافرانی که شهرهای شمالی را برای مقصد گردشگری خود انتخاب می کنند خلوتی و بکر بودن منطقه ای که به آن سفر می کنند از دغدغه های مهم است. چراکه بیشتر مناطق شمالی همانند پارک فین یا سایر پارک جنگلی های مشهور بسیار شلوغ بوده و همه ساله ازدحام جمعیت در آن ها بالا است. از همین روی می توان گفت یکی از مزیت های اصلی جنگل بندپی آرامشی است که در آن موج می زند و این منطقه تحت حفاظت ناحیه استان مازندران قرار دارد. از همین روی طبیعت آن به دست گردشگران متعدد از بین نرفته و همچنان زیبایی های طبیعی خود را حفظ کرده است. در ادامه تمامی تفریحات و جاذبه های گردشگری این بیشه زار سرتاسر سبز را برای شما عزیزان نام برده ایم.

طبیعت گردی و پیک نیک

بدیهی است از همان لحظه ای که قدم در جنگل نارنجلو می گذارید با صحنه ای خیره کننده از طبیعتی سرسبز که با انبوهی از درختان سر به فلک کشیده و پرواز پرندگان متعدد تلفیق شده است مواجه خواهید شد. به همین ترتیب اگر به قدم زنی در محیطی خلوت، آرامش بخش، خوش منظر و سرسبز را دارید این امر از ویژگی های اصلی جنگل بندپی به شمار می رود. شما می توانید در این جنگل به مشاهده انواع گیاهان زیبا و درختان سربه فلک کشیده مشغول شوید و یا در زیر سایه درختان به استراحت پرداخته و از طبیعت چشم نواز این جنگل که با صدای پرندگان ادغام می شود لذت ببرید. برای گذراندن یک روز خاطره انگیز کنار دوستان و خانواده خود تنها کافیست وسایل پیک نیک را برداشته و به جنگل زیبای نارنجلو بروید. سپس وعده های خوشمزه غذایی را در طبیعتی بکر نوش جان کرده و خاطره زیبایی را برای خود به رقم بزنید.

عکاسی

جنگل بندپی یک شاهکار طبیعت است و سوژه های عکاسی خارق العاده ای را برای گردشگرانی که به این کار علاقه دارند به نمایش گذاشته است. شما می توانید در این جنگل از انواع گونه های گیاهی یا منظره های نابی که پیشه روی چشمان تان قرار می گیرد عکس گرفته و عکاسی بی نظیری را تجربه کنید. اگر خوش شانس باشید ممکن است با حیوانات زیبایی که در این منطقه زندگی می کنند نیز مواجه شده و عکسی خاطره انگیز را به ثبت برسانید.

جنگل نارنجلو بابل

بهترین زمان سفر به جنگل نارنجلو

در کل جنگل بندپی یکی از لوکیشن های خاصی است که در زمستان با رنگ پاشی طبیعی نارنجی و زرد دل از هر بیننده ای می برد و در تابستان و بهار نیز از زیبایی های منحصر به فردی برخوردار می باشد. از همین روی می توان گفت این جنگل به واسطه موقعیت جغرافیایی مناسبی که دارد در هر فصلی پذیرای گردشگران می باشد. اما می توان گفت جنگل نارنجلو در فصل بهار در اوج زیبایی و شگفتی خود به سر می برد و آب و هوای بسیار مطلوبی را به بازدیدکنندگان هدیه می دهد. به همین ترتیب فصل بهار بهترین زمان سفر به این جنگل است اما همچنان نارنجلو در فصل پاییز همانند تابلو نقاشی که به دست خداوند رنگ آمیزی شده است به نمایش گذاشته شده و تابستان های آن بسیار سرسبز می باشد. در نتیجه هر زمان که به جنگل خوش آب و هوای نارنجلو سفر کنید از مزایای ویژه ای برخوردار شده و نهایت لذت نصیب تان خواهد شد.

نکات مهم برای بازدید از جنگل بندپی یا نارنجلو

برای سفر به هر منطقه، شهر یا کشوری ابتدا باید نکات مهمی را مورد توجه قرار داده و پیش از سفر موارد ضروری را آماده سازید. در سفر به جنگل نارنجلو نیز نکات مهمی وجود دارد که در صورت عدم رعایت این نکات ممکن است از لذت سفر شما کم شود. از همین روی موارد ضروری که در ادامه ذکر کرده ایم را در نظر داشته باشید تا در حین بازدید از جنگل نارنجلو اوقات خوشی را سپری کرده و جای هیچ کم و کسری نباشد. برخی از ضرورت های سفر به جنگل بندپی شامل می شود از:

  • حتما پیش از سفر شرایط آب و هوایی جنگل را بررسی کرده تا در راه سفر با مشکلی رو به رو نشوید.
  • برای رفتن به این جنگل پیاده روی نیاز است، از همین روی کفش و لباس مناسب به همراه خود داشته باشید.
  • در جنگل بند پی فروشگاه های غذایی یا بوفه وجود ندارد، از همین روی وسایل ضروری همچون مواد غذایی در صورت تمایل به پیک نیک، آب معدنی، یک دست لباس اضافه در صورت نیاز، کرم ضدآفتاب، پاوربانکو هر وسیله ضروری دیگری که فکر می کنید در طی سفر نیاز دارید را پیش از سفر آماده کرده و به همراه خود ببرید.
  • طبیعت جنگل نارنجلو بسیار زیبا است و این بیشه زار یک نعمت بزرگ محسوب می شود، به همین خاطر سعی کنید در اطراف درختان آتیش روشن نکرده و کیسه زباله به همراه داشته باشید تا به این منبع طبیعی زیبا آسیبی وارد نکنید.

جنگل بندپی

جاذبه های گردشگری اطراف جنگل نارنجلو

از آنجاکه جنگل نارنجلو در استان مازندران جای گرفته است دور تا دور آن را جاهای دیدنی شگفت انگیزی تشکیل داده اند که همانند جنگل نارنجلو از زیبایی های طبیعی و تفریحی برخوردار می باشند. از همین روی اگر قصد طبیعت گردی وسیع تر و سفری طولانی تر را دارید می توانید از سایر جاهای دیدنی استان مازندران که در نزدیکی این جنگل قرار دارند نیز بازدید کرده و سفری فوق العاده را تجربه کنید. در ادامه برخی از نزدیک ترین جاذبه های اطراف جنگل بندپی را نام برده ایم.

جنگل لفور: جنگل لفور یکی دیگر از جنگل های شگفت انگیز مازندران است که با چند میلیون سال قدمت زیبایی های بسیاری همچون آبشارها و مناظر زیبا را به نمایش گذاشته است. این جنگل هیرکانی مملوع از نعمت های خداوند بوده و از آب و هوایی پاکیزه بهره مند می باشد. ماهیگیری، بازدید از آبشارهای خوش منظر، طبیعت گردی در آب و هوایی پاکیزه و کمپینگ در جنگل لفور از تفریحات جذاب این جنگل است.

آبشار گزو: آبشار گزو یکی از جاذبه های طبیعی استان مازندران است که در جنگل زیبای لفور قرار داشته و ۱۵ کیلومتری شهر زیرآب جای دارد. این آبشار از دو آبشار یکی به ارتفاع 43 متر و دیگری 5 متر تشکیل شده است که صحنه ای خیره کننده را به نمایش گذاشته اند. از آنجاکه آبشار گزو در جنگل افسانه ای لفور قرار گرفته است، در اطراف این آبشار پوشش گیاهی زیبا و دیدنی وجود دارد که طراوت خاصی را به این منطقه بخشیده است. از اواسط بهار تا اواسط‌ پاییز طبیعت آبشار گزو در اوج زیبایی به سر می برد و بهترین زمان سفر به این منطقه همین زمان است.

سد لفور: در نزدیکی شهرستان شیرگاه منطقه زیبا و سرسبزی وجود دارد که با نام لفور شناخته می شود. این منطقه با نام سد صالحی مازندرانی نیز شناخته می شود و یکی از جاهای دیدنی سوادکوه به شمار می رود. سد لفور در ۴۵ کیلومتری جنوب شرقی بابل قرار دارد و منطقه بسیار بکری را به مسافران هدیه می دهد. این سد از مناظر بی بدیل و دریاچه ای مسحورکننده بهره مند می باشد که همه ساله بسیاری از مسافران را به سوی خود جذب می کند.

جنگل نارنجلو یا بندپی

اقامت در جنگل بندپی

یکی از لازمه های سفر به هر منطقه ای داشتن اقامتگاهی امن و پاکیزه است که مسافران بتوانند پس از گشت و گذار در آن به استراحت بپردازند. استان مازندران از زیبایی های بیشماری برخوردار می باشد و بازدید از این زیبایی ها در یک روز امکان پذیر نمی باشد. همچنین مسافت این منطقه خوش آب و هوا که جنگل بندپی را در خود جای داده است از مبدا تهران زیاد بوده و مسافرانی که به این منطقه خوش آب و هوا سفر می کنند نیاز به اقامتگاهی برای گذراندن شب را دارند. بسیاری از گردشگران گزینه کمپینگ در دل جنگل ها و مناطق ییلاقی مازندران را انتخاب می کنند که البته این امر چالش هایی را به همراه دارد. اما برخی دیگر نیز استفاده از اقامتگاه های مازندران را ترجیح می دهند که در ادامه شرایط هر یک از این راه ها را برای شما عزیزان توضیح داده ایم.

کمپینگ در جنگل بندپی

بسیاری از طبیعت گردان در حین سفر به استان مازندران و جنگل بندپی، کمپینگ در دل این جنگل را انتخاب می کنند که لازمه آن وسایل ضروری همچون چادر مسافرتی، چراغ قوه و هدلایت، کیسه خوا و سایر لوازم مهم برای کمپینگ است. اما کمپ کردن در جنگل بند پی پیشنهاد نمی شود. چراکه این منطقه از امکانات رفاهی زیادی برخوردار نبوده و در شب ممکن است حیوانات وحشی در تاریکی شب در این منطقه تردد کنند. از همین روی اگر قصد کمپینگ در این منطقه را دارید به هیچ عنوان شب را تنها سپری نکنید و یا اگر به همراه جمع بودید با یک فرد حرفه ای که با این جنگل آشنایی کافی را دارد سفر کنید.

جاذبه های گردشگری جنگل نارنجلو

رزرو ویلا در بابل

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که علاقه ای به کمپ کردن در جنگل نارنجلو نداشته و می خواهید شب را در اقامتگاهی امن تر و پر امکانات سپری کنید رزرو ویلا ها و سوئیت هایی که در شهر بابل وجود دارند بهترین انتخاب است. شما می توانید با اجاره ویلا در بابل اقامتگاهی مناسب برای خود یا دوستان تان انتخاب کرده و از امکانات رفاهی و تفریحی متعددی بهره مند شوید. از آنجاکه در داخل و اطراف جنگل نارنجلو اقامتگاهی وجود ندارد می توانید در شهرستان زیبای بابل به اجاره ویلا پرداخته و پس از بازدید از این منطقه به اقامتگاه گرم و راحت خود رفته و به استراحت بپردازید. وب سایت باباسفر تمامی ویلاها و سوئیت های قیمت مناسب بابل را برای شما عزیزان گردهم آورده است که می توانید با رزرو آنلاین استراحتگاه مورد نظر خود را اجاره کنید. همچنین پس از اجاره ویلا از وب سایت باباسفر از مزایای ویژه ای بهره مند خواهید شد که از اصلی ترین آن ها می توان به پشتیبانی 24 ساعته اشاره کرد.

استان مازندران، بابل، بخش بندپی غربی

این جنگل در تمامی فصل ها زیبایی های خاصی را ارائه می دهد اما فصل بهار از بهترین زمان های سفر به جنگل بندپی یا نارنجلو است.

جنگل نارنجلو حدود 180 کیلومتر با تهران فاصله دارد که در شرایط عادی و بدون ترافیک 3 ساعت و نیم زمان برای رسیدن به این جنگل نیاز است.

در داخل و اطراف جنگل نارنجلو اقامتگاه یا خانه ای ساخته نشده است و مسافران باید برای برای استراحت و اقامت در شهرهای اطراف مانند بابل به اجاره ویلا یا سوئیت بپردازند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

امتیاز به این مطلب را از 1 تا 5 تعیین کنید

کاربر عزیز نظر شما بعد از تایید مدیریت سایت نمایش داده خواهد شد.