کلبه هور کیش

کلبه هور کیش بین صد ها جاذبه دیدنی در جزیره کیش، منطقه ای است فوق العاده بکر و زیبا و دیدنی با غروب آفتاب جذاب در کنار سواحل مرجانی که زیبایی منطقه را دوچندان می کند. اگر قصد سفر به کیش را دارید و میخواهید از کلبه هور هم بازدید کنید، پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید تا این منطقه زیبا و دیدنی را بیشتر بشناسید.

کلبه هور کیش کجاست؟

قبل از اینکه به معرفی کلبه هور بپردازیم و ببینیم در این منطقه چه امکانات و تفریحاتی برای گردشگران هست، ابتدا ببینیم کلبه هور کجاست و در کجای جزیره کیش واقع شده است. بطور کلی، جزیره کیش جدا از بخش های کویری که در بخش مرکزی کیش قرار دارند، دو بخش بومی نشین و توریستی دارد. بخش شرقی کیش قسمت توریستی است و تمام هتل ها، پاساژ ها، جاهای دیدنی، تفریحات بخصوص تفریحات آبی در بخش شرقی جزیره کیش قرار دارد. در آنسوی جزیره یعنی بخش غربی، اکثر بومی های منطقه ساکن هستند و به مراتب خلوت تر از بخش توریستی است هرچند به لطف یکسری از جاهای دیدنی کیش مانند کلبه هور، کشتی یونانی، مرکز خرید پاساژ عرب ها و غیره، اینجا هم در برخی از مواقع بسیار شلوغ می شود.

کلبه هور کیش هم در همین بخش بومی نشین منطقه یعنی غرب جزیره کیش قرار دارد و به عبارتی می توان گفت غربی ترین بخش جزیره کیش. منطقه کلبه هور کیش در غرب میدان هور قرار دارد که میدان بزرگ بوده و تقاطع جاده جهان و هور هم می باشد.


کلبه هور کیش

راه های رسیدن به کلبه هور کیش

بطور کلی سه مسیر در جزیره کیش است که شما را از بخش توریستی به کلبه هور می رساند. یک مسیر از شمال جزیره کیش عبور می کند، یک مسیر دز جنوب جزیره و یک مسیر هم از وسط جزیره می گذرد. مسیری که از وسط جزیره کیش عبور می کند سریع ترین و کوتاه ترین مسیر برای رسیدن به کلبه هور از بخش توریستی جزیره کیش است و کافیست در بهش توریستی کیش از طریق بلوار تهران به بلوار دلیران رسیده و در جنوب بلوار دلیران هم به میدان برسید. در ضلع شمالی میدان بزرگراه خلیج فارس و میدان ملل قرار دارد و در ادامه بزرگراه خلیج فارس به میدان بی واقع در منطقه نوبنیاد می رسید و بعد از چند کیلومتر قبل از اینکه به میدان جزیره برسید، خروجی جاده هور را مشاهده می کنید که در انتهای آن کلبه هور کیش قرار دارد.

مسیر شمالی دسترسی به کلبه هور: جزیره از میدان دلیران آغاز می شود و میدان دلیران که در غرب بخش توریستی جزیره کیش قرار دارد را به عنوان مبدأ در نظر میگیریم، در ضلع شمالی میدان وارد بلوار آشن می شوید و در انتهای بلوار به میدان خلیج فارس می رسید. در ضلع غربی میدان وارد بلوار ایران شده و سپس، در میدان هرمز هم وارد بلوار حریره می شوید تا در امتداد آن با استفاده از خیابان کاوه به منطقه سفین و شهرک میرمهنا برسید. در این منطقه میدان معروفی هست با نام میدان سعدی که ضلع غربی آن شما را به میدان بسیج می رساند و از طریق بلوار جاسک واقع در شمال میدان به بخش شمالی جزیره کیش یعنی میدان جاسک می رسید. در اینجا کافیست وارد خروجی غربی میدان یعنی جاده جهان شوید تا به کلبه هور کیش برسید.

مسیر جنوبی دسترسی به کلبه هور: برای اینکه از طریق مسیر جنوبی جزیره به کلبه هور کیش برسید، می بایست در بخش توریستی به میدان حافظ برسید و در ضلع غربی میدان از طریق خیابان حافظ وارد میدان فارس شوید. در ضلع جنوبی میدان بزرگراه خلیج فارس قرار دارد و در این بزرگراه، زمانی که به اولین میدان یعنی میدان ابوموسی رسیدید، در ضلع جنوبی میدان وارد جاده جهان شوید تا در نهایت در بخش غربی جزیره کیش به کلبه هور برسید.

لازم به ذکر است گردشگرانی که قصد اجاره خودرو در کیش دارند و می خواهند با خودروی شخصی به جاهای مختلف جزیره دسترسی داشته باشند، بهترین راه برای رسیدن به کلبه هور کیش همان مسیری است که از وسط جزیره عبور می کند چراکه ترافیک کمتر دارد، کوتاه تر و سریع تر است. از سوی دیگر، دو مسیر شمالی و جنوبی بیشتر برای گردشگرانی مناسب است که می خواهند در طول مسیر از سایر جاهای دیدنی کیش که در اقصی نقاط جزیره واقع شده است هم بازدید کنند و همچنین، اگر در کیش خواستید با تور های گردشگری یک روزه از معروف ترین جاهای دیدنی منطقه بازدید کنید، این تور ها هم معمولا یکی از دو مسیر جنوبی یا شمالی را برای رسیدن به کلبه هور استفاده می کنند که بستگی به جاهای دیدنی است که در برنامه گردش قرار دارد.

کلبه هور کیش

معرفی کلبه هور کیش

فرقی ندارد شما چه زمانی به جزیره کیش سفر می کنید چون اینجا جایی است که از سراسر ایران مسافر میپذیرد و مانند مناطقی همچون استان مازندران نیست که مسافرانش اکثراً از شهر تهران باشند. از طرفی، فصل بهار و پاییز از نظر شرایط آب و هوایی مساعد، بهترین زمان برای سفر به کیش است و بسیاری از گردشگران در این زمان بخاطر اینکه راحت تر می توانند بین جاهای دیدنیکیش و مناطق مختلف جزیره تردد داشته باشند به این منطقه سفر می کنند و از طرفی، فصل تابستان هم هرچند هوای اینجا بسیار گرم و شرجی است اما به لطف تعطیلی مدارس و دانشگاه ها، باز هم کلی گردشگر از سراسر ایران راهی جزیره کیش می شوند تا یک سفری به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنند.

به لطف شلوغی جزیره کیش، همیشه گشت و گذار بین جاهای دیدنی منطقه، پاساژ گردی و تفریحات آبی زمان زیادی را از گردشگران میگیرد چراکه شلوغی جمعیت باعث می شود زمان قابل توجهی را در صف ها منتظر بمانید یا به دنبال جای بکر هستید ولی شلوغی آنجا مانند غروب آفتاب کشتی یونانی مانع از لذت بردن از آرامش و سکوت و صدای دلنشین موج ها می شود. کلبه هور اما، منطقه ای بسیار زیبا و دوست داشتنی است که به دلیل فاصله زیاد از بخش توریستی جزیره کیش یعنی فاصله ای 20 دقیقه ای معمولاً گردشگران از آنجا بازدید نمی کنند چراکه کیش مملو از مرکز خرید و تفریحات و جاهای دیدنی است که در مدت زمان کوتاه سفر به این جزیره، بازدید از آن ها به مراتب اولویت تر خواهد بود لذا اگر به دنبال جای بکر در جزیره کیش هستید، می توانید روی کلبه هور حساب کنید.

در کلبه هور خبری از کلبه نیست اما تعدادی آلاچیق هستی که با خیال راحت بنشینید و ساعت ها از ویو دوست داشتنی و صدای دلنشین پرنده ها و برخورد موج ها لذت ببرید. اینجا یک ساحل صخره ای است و درواقع یک دماغه محسوب می شود که در غربی ترین بخش جزیره کیش قرار دارد. کلبه هور شاید فاصله زیادی تا بخش توریستی کیش داشته باشد اما ارزش بازدید را دارد بخصوص اگر بین جاهای دیدنی کیش خواستید از جاذبه های معروف واقع در غرب جزیره همچون کشتی یونانی بازدید کنید چراکه کشتی یونانی هم نزدیکی کلبه هور قرار دارد.

کلبه هور کیش

علت نامگذاری کلبه هور کیش

جدا از اینکه کلبه هور غربی ترین دماغه جزیره کیش است، در گذشته منطقه ای بود که بومی های کیش به آنجا مراجعه می کردند و به فعالیت ماهیگیری می پرداختند. بعد از چند ساعت ماهیگیری، در دماغه کلبه هور تعدادی آلاچیق کلبه مانند بود که ماهیگیران در آنجا استراحت می کردند برای همین، نام کلبه هور برای این منطقه انتخاب شد. لازم به ذکر است این کلبه ها همچنان وجود دارند و در کنارشان کلی کلبه دیگر هم تعبیه شده تا گردشگران زیر سایه کلبه ها به راحتی بنشینند و از ویو زیبا لذت ببرند و همچنین امروزه هم در فصل ماهیگیری، کلی از بومی های منطقه را میبنیم که به کلبه هور مراجعه می کنند و ساعت ها مشغول ماهیگیری در این منطقه هستند.

کلبه هور کیش

ساحل کلبه هور کیش

کلبه هور کیش ساحلی مرجانی دارد. بطور کلی در کیش تعداد انگشت شماری ساحل مرجانی هست که تمامی آن ها هم جزء پربازدیدترین و زیباترین سواحل کیش به شمار می روند و معروف ترین آن ها، ساحل مرجان کیش نام دارد که در بخش جنوب شرقی قسمت توریستی جزیره قرار دارد. ساحل کلبه هور هم ساحلی مرجانی است و همانطور که می دانیم، سواحلی که مرجان دارند همیشه آبشان زلال و دوست داشتنی است و می توان عمق دریا را در این قسمت ها دید برای همین، زمانی که به بازدید از کلبه هور کیش می پردازید می توانید نوک صخره ها بایستید و کف دریا را مشاهده کنید.

کلبه هور کیش که بیشتر شبیه به یک دماغه است تا ساحل، ساحلی می باشد صخره ای با ارتفاعی از سطح دریا که به لطف این موضوع، موج ها زمانی که به ساحل برخوردر می کنند باعث پاشش آب روی ساحل می شوند و برخی از این سبک خیس شدن لذت می برند و برایشان هیجان انگیز است و برخی دیگر، این اتفاق چندان به مذاقشان خوش نمیاید و سعی می کنند از دماغه ساحل دور باشند. کمی جلوتر از دماغه ساحل کلبه هور، تعدادی نیمکت تعبیه شده تا گردشگران برای تماشای غروب آفتاب ساعت ها روی نیمکت بنشینند و از ویو زیبا لذت ببرند.

کلبه هور کیش

تفریحات کلبه هور کیش

معمولاً گردشگران زمانی که بین جاهای دیدنی کیش تصمیم می گیرند از کلبه هور بازدید کنند، تنها چند ساعتی را در این منطقه می مانند تا از ویو زیبای دریا، برخورد موج ها به ساحل صخره ای و آرامشی که هست توأم با صدای موج ها و پرندگان لذت ببرند و برمیگردند به سراغ دیگر جاهای دیدنی منطقه اما بازدید از ساحل کلبه هور کیش می تواند تا 5 ساعت از زمان گردشگران را بگیرد اگر بخواهید از تمامی تفریحات اینجا بهرمند شوید. در ادامه می خواهیم نگاهی به برخی از محبوب ترین تفریحاتی که در این منطقه ارائه شده بپردازیم.

ماهیگیری: بطور کلی نه تنها ساحل کلبه هور کیش بلکه تمامی سواحل مرجانی که در جزیره کیش هست، زیستگاه آبزیان مختلفی می باشد و در ساحل مرجانی کلبه هور موجوداتی همچون صدف، لاکپشت و ماهی هایی همچون سرخو، هامور و سنگسر زندگی می کنند برای همین، ماهیگیری یکی از تفریحات رایج گردشگران هنگام بازدید از کلبه هور است پس اگر بین جاهای دیدنی کیش تصمیم به بازدید از کلبه هور را داشتید، با خود لوازم ماهیگیری هم به همراه داشته باشید تا خاطره جذابی از بازدید این منطقه برای خود رقم بزنید.

کلبه هور کیش

اسب سواری و شتر سواری در کلبه هور: در بخش ساحلی کلبه هور، تعدادی اسب و شتر می بینید که همیشه دورشان هم شلوغ است و گردشگران یا با آن ها عکس های یادگاری می گیرند یا می خواهند آن ها را اجاره کنند و تجربه اسب سواری و شتر سواری در کلبه هور را داشته باشند. اسب ها و شترهایی که در ساحل کلبه هور اجاره داده می شوند نرخ های متفاوتی دارند که با توجه به مدت زمان اجاره و زمانی که به کیش سفر می کنید دارد چراکه در فصل "های سیزن" یعنی فصل بهار و پاییز که کیش به لطف آب و هوای مساعدتر میزبان صد ها گردشگر از اقصی نقاط کشور می باشد و به طبع آن، ساحل کلبه هور هم شلوغ می شود قیمت اجاره اسب و شتر هم افزایش پیدا می کند. همچنین این نکته را هم در نظر داشته باشید قیمت اجاره ای که توسط صاحب آن ها ارائه می شود برای تجربه 15 دقیقه اسب سواری یا شتر سواری است.

دوچرخه سواری در کلبه هور: در نزدیکی ساحل کلبه هور، ایستگاهی هست که دوچرخه اجاره می دهد. اگر عاشق دوچرخه سواری هستید، می توانید زمانی که به کلبه هور رسیدید به ایستگاه دوچرخه سواری مراجعه کنید و هر دوچرخه ای که مد نظر داشتید را اجاره کنید. قیمت اجاره دوچرخه نیز نه تنها به زمان سفر برمیگردد بلکه به مدت زمان اجاره نیز بستگی دارد و می توانید از یک ساعت تا چند روزه دوچرخه اجاره کنید. لازم به ذکر است دورتادور جزیره کیش مسیر اختصاصی برای دوچرخه سواری و موتور سواری هست و اگر علاقه مند به ورزش هستید، دوچرخه سواری می تواند یک وسیله نقلیه جذاب برای تردد در سطح جزیره کیش و دسترسی به جاهای مخلتف جزیره باشد.

دوچرخه سواری در کلبه هور کیش

غواصی در کلبه هور کیش: وقتی صحبت از غواصی در کیش می شود، همه یاد سایت های تفریحات آبی جزیره می افتند که در بخش توریستی قرار دارد. سایت های تفریحات آبی جزیره کیش معمولاً در جاهای معروفی همچون اسکله تفریحی بزرگ قرار دارد و جزء تفریحات گران قیمت جزیره هم به شمار میرود چراکه لوازم مختلفی را ارائه می دهند شامل کپسول و لباس غواصی، مدت زمانی برای آموزش سپری می شود و در نهایت به اعماق دریا فرستاده می شوید تا برای چند دقیقه تجربه غواصی در جزیره کیش را داشته باشید. در کلبه هور نیز سایت غواصی هست که از نظر قیمتی، کمی ارزان تر از بخش توریستی است و گردشگران را به عمق 8 متری دریا می برد البته چون اینجا یک ساحل مرجانی است، جذابیت های خاص خودش را هم دارد که پیشنهاد می کنیم بین تفریحات کلبه هور حتماً تجربه غواصی را در این منطقه داشته باشید. لازم به ذکر است بخشی که برای غواصی در نظر گرفته شده، منطقه ای محافظت شده است و بجز ماهی و لاکپشت، آبزیان خطرناک در اینجا نیست.

لنج به گل نشسته: اگر بیش از ده سال پیش به کیش سفر می کردید و به بازدید از کلبه هور می پرداختید، خبری از لنج به گل نشسته نبود. کیش از گذشته های دور تا حتی امروز، یکی از مهم ترین مراکز تجاری ایران به حساب می آمد و مهم ترین راه تجارت هم کشتی ها و لنج ها بودند و هستند. نزدیک به بیش از 10 سال پیش، در منطقه کلبه هور کیش و فاصله 20 متری از ساحل، یک لنج به گل نشست و چون ارزشش را نداشت هزینه های گزافی صرف شود تا این لنج آزاد شود، همینجا رها شد و امروزه به یکی از جذابیت های کلبه هور تبدیل شده و بسیاری از گردشگران به کلبه هور مراجعه می کنند تا از این لنج بازدید کنند و کلی عکس یادگاری بگیرند.

لنج به گل نشسته کلبه هور را به نسخه کوچک شده کشتی یونانی تشبیه می کنند. با اینکه لنج فاصله زیادی تا ساحل دارد اما ویو غروب آفتابش هم جذابیت های خودش را دارد. به راستی حالا که صحبت از ویو شد، این موضوع را هم در نظر بگیرید چون کلبه هور غربی ترین دماغه جزیره کیش به شمار می رود، در کیلومتر ها دورتر می توانید استان هرمزگان و رشته کوه زاگرس را هم ببینید هرچند با چشم غیر مسلح تا حدودی می توان کوه های جنوب ایران را دید بخصوص اگر هوا صاف و تمیز باشد اما با دوربین های حرفه ای، ویو خارق العاده تری خواهید داشت.

لنج به گل نشسته

غار کلبه هور کیش: کلبه هور که ساحلی صخره ای دارد، در دل این ساحل یک غار طبیعی هست که پربازدیدترین جای دیدنی در این منطقه محسوب می شود و تمام گردشگرانی که بین جاهای دیدنی کیش به بازدید از کلبه هور می پردازند، از این غار طبیعی هم بازدید می کنند و کلی عکس یادگاری با آن میگیرند. غار طبیعی ساحل کلبه هور کیش ارتفاعی 5 متری دارد. بهترین زمان برای بازدید از غار ساحل کلبه هور زمان مد است چراکه در این زمان، بخاطر پیشروی آب به سمت ساحل طرح آب بالاتر می آید و ویو غار را جذاب تر می کند. اگر هم بتوانید به زیر غار مراجعه کنید، مبینید که در دهانه غاری هستید که نیمی از بدن در آب قرار دارد.

غار کلبه هور کیش

بهترین زمان بازدید از کلبه هور کیش

بهترین زمان بازدید از کلبه هور کیش به عوامل مختلفی بستگی دارد. اگر همانند سایر گردشگران در زمانی می خواهید سفر کنید که کیش از شرایط آب و هوای مساعدتری برخوردار استف فصل بهار و پاییز بهترین زمان برای سفر به کیش و بازدید از کلبه هور خواهد بود. در این دو فصل شاید شاهد بارش های متعدد باران در این منطقه باشیم بخصوص اوایل بهار و اواخر پاییز اما هوا به مراتب خنک تر از تابستان بوده و شرایط رطوبت هوا هم به مراتب بهتر از تابستان خواهد بود. در این دو فصل یعنی اواسط بهار و اوایل پاییز، شاید به لطف شرایط خوب آب و هوایی بتوانید به راحتی در جزیره تردد داشته باشید و از بهترین جاهای دیدنی کیش هم بازدید کنید اما زمان بسیار شلوغی برای سفر خواهد بود و نه تنها کلبه هور آن آرامش همیشگی را ندارد بلکه قیمت کلی سفر به کیش هم افزایش پیدا می کند. لازم به ذکر است اگر در کلبه هور بخواهید اسب و شتر اجاره کنید هم قیمت بیشتری باید بپردازید و زمانی هم در صف منتظر بمانید.

از سوی دیگر، گردشگرانی هم هستند که به دنبال آرامش کلبه هور هستند و در زمانی می خواهند سفر کنند که کیش میزبان گردشگران کمتری است. فصل تابستان بهترین زمان سفر به کیش خواهد بود اگر به دنبال کاهش هزینه های سفر هستید، در خلوتی می خواهید به گشت و گذار میان جاهای دیدنی، تفریحات و مراکز خرید جزیره بپردازید و از مهم تر، در بازه زمانی خلوت می خواهید از کلبه هور بازدید کنیدو از آرامش این منطقه لذت ببرید. اینکه می گوییم فصل تابستان، شاید شرجی بودن هوا آزاردهنده باشد اما باز می توان گشت و گذاری در جزیره داشت در صورتیکه طی روز های سرد زمستان، نه تنها هوا بسیار سرد می شود بلکه بارش های متعدد باران گشت و گذار در جزیره را با اختلال مواجه می کند بخصوص اگر می خواهید تجربه قایق سواری و تفریحات آبی را داشته باشید، در فصل زمستان به علت شرایط نامساعد جوی، بسیاری از تفریحات آبی معمولاً لغو می شوند.

کلبه هور کیش

جاهای دیدنی نزدیک به کلبه هور کیش

کلبه هور خودش یک مجموعه تفریحی است و با رستوران ها کافه های کلبه هور، تفریحات آبی، اسب سواری و شتر سواری و ایستگاه کرایه دوچرخه سواری به همراه آلاچیق ها و نیمکت ها برای ساعت ها تماشای منظره فوق العاده، جایی است ساعت ها زمان گردشگران را به خودش اختصاص می دهد اما از آنجایی که کلبه هو در بخش غربی کیش قرار دارد و گردشگران می بایست از بخش توریستی کیش یعنی قسمت شرقی جزیره زمان و مسافت قابل توجهی را برای رسیدن به کلبه هور سپری کنند، پیشنهاد می شود حالا که به غربی ترین بخش جزیره آمدید، از جاهای دیدنی معروف بخش غربی بخصوص جاذبه های دیدنی که در نزدیک کلبه هور واقع شده اند هم بازدید کنید. در ادامه می خواهیم نگاهی به معروف ترین جاهای دیدنی غرب جزیره و جاذبه هایی که در نزدیکی کلبه هور قرار دارند بیاندازیم.

صخره قارچی: در فاصله 2 کیلومتری شمال کلبه هور که 2 دقیقه هم با اینجا فاصله دارد، به جایی می رسید که ساحل قارچی نام دارد. این ساحل هیچ امکانات و تفریحات خاصی ندارد اما یک صخره از دل دریا بیرون زده که ظاهری همانند قارچ دارد و همین صخره قارچ مانند، به سوژه عکاسان تبدیل شده است.

صخره قارچی

ساحل صخره ای: اگر در فصل بهار و پاییز به کلبه هور مراجعه کردید و با شلوغی جمعیت در این منطقه مواجه شدید، در صورتیکه فقط بخاطر صخره ای بودن ساحل و برخورد موج ها به ساحل کلبه هور را برای بازدید انتخاب کردید، در فاصله 1 کیلومتری جنوب کلبه هور مجاور رستوران کلبه درویش یک ساحل صخره ای وجود دارد که شاید جذابیت های کلبه هور را نداشته باشد اما جایی است که ارتفاع کمتری نسبت به کلبه هور داشته و برای عکاسی یکی از بهترین مناطق در غرب جزیره کیش به شمار می رود.

ساحل صخره ای

تم پارک سنتر کیش: فاصله کلبه هور تا تم پارک سنتر کیش نزدیک به 3 کیلومتر است و با خودرو هم 5 دقیقه طول میکشد تا از کلبه هور به پارک سنتر رسید. پارک سنتر یکی از خاص ترین و خاطره انگیزترین تفریحاتی است که در جزیره کیش باید تجربه کرد و تفرجگاهی فوق العاده بخصوص برای جوانان به شمار میرود. تم پارک سنتر دو بخش پارک ژوراسیک و مجیک پارک دارد که برای تمامی سنین هم مناسب است. بخش پارک ژوراسیک شما را به دنیای دایناسورها و میلیون ها سال پیش برمیگردد اما زیباترین بخش تم پارک سنتر، مجیک پارک است که دارای کلی اتاق با تم های مختلف می باشد از اتاق های وارونه گرفته تا اتاقی که همه چیز سیاه و سفید یا کارتونی است.

تم پارک سنتر کیش

کشتی یونانی کیش: گل سرسبد جاهای دیدنی کیش که به نماد این جزیره هم معروف شده، کشتی یونانی است و فاصله این کشتی جذاب و تاریخی تا کلبه هور به بیش از 3 کیلومتر میرسد و با خودرو نیز 7 دقیقه طول میکشد تا از کلبه هور به کشتی یونانی رسید. این کشتی بخاطر اینکه در شرایط نامساعدی قرار دارد، تخریب شده و کم کم درحال فروریختن است اما منظره غروب آفتابی که دارد را در هیچ کجای جزیره پیدا نخواهید کرد. در ساحل کشتی یونانی کیش هم اسب و شتر اجاره داده می شود و کلی نیمکت و جا برای نشستن دارد تا برای دقایقی از ویو غروب آفتاب اینجا لذت ببرید.

کشتی یونانی

قلعه جنی کیش: قلعه جنی با فاصله 4 کیلومتری از کلبه هور و نزدیک به کشتی یونانی، یکی از جاهای دیدنی اسرارآمیز جزیره است که امروزه تنها به یک جاذبه دیدنی تبدیل شده و چندان اهمیتی به آن داده نمی شود چون زمانی که به قلعه جنی می رسید مشاهده می کنید گردشگران نوشته های مختلفی روی دیواره بنا نوشته اند که جلوه خوبی هم ندارد. در گذشته های دور و طبق افسانه های محلی، قلعه جنی که بنایی مستطیل شکل است، یک پناهگاه بود و حفره هایی روی دیواره ها وجود داشت که تک تیراندازها با استفاده از این حفره ها از قلعه حافظت می کردند. داستان قلعه جنی به دهه 40 برمیگردد زمانی که اینجا یک پاسگاه بود، مردم در داخل اینجا جن مشاهده کردند و بعد از اینکه فهمیدند قلعه تسخیر شده، تصمیم گرفتند اینجا را برای همیشه خالی از سکنه بگذارند.

قلعه جنی

کافه ها و رستوران های نزدیک کلبه هور کیش

رستوران گردی، پاساژ گردی و تفریحات آبی سه تفریح رایج در این جزیره هستند و مهم ترین هدف گردشگران از سفر به کیش، خرید های بسیار میان مراکز خرید مختلف جزیره، تجربه تفریحات آبی محبوب از پاراسل و جت اسکی و شاتل گرفته تا غواصی و قایق سواری و گشت و گذار بین بهترین رستوران های کیش و رستورنا های معروفی همچون رستوران دارچین که مردم ساعت ها در صف منتظر می مانند تا میزی در رستوران خالی شود تا تجربه طعم بی نظیر غذا های ایرانی و بخصوص جنوبی را داشته باشند. زمانی که به بازدید از کلبه هور می پردازید، در اطراف کلبه هور و نزدیکی این جاذبه دیدنی معروف، کلی کافه و رستوران هست که پیشنهاد می کنیم تجربه غذا های فوق العاده آن ها را داشته باشید.

کافه رستوران غروب: در فاصله چند قدمی از ساحل صخره ای کلبه هور کیش، به کافه رستوران غروب می رسیم که جزء رستوران های جدید کیش است اما بخاطر غذا های خوب و ویو فوق العاده بین محبوب ترین و بهترین رستوران های کیش قرار گرفته. کافه رستوران غروب تخت های سنتی در فضای بیرون و مقابل کافه دارد، در طبقه بالا وارد جایی طبقه ای گرد می شوید که به لطف دیوارهای شیشه ای ویو فوق العاده از دریا و ساحل کلبه هور کیش را ارائه می دهد و در بخش روف گاردن هم فضایی روباز هست که منظره جذابی دارد. در این کافه رستوران انواع غذا های ایرانی، فست فودی و جنوبی سرو می شود و در کنار آن، انواع قلیان هم ارائه می شود.

کافه رستوران غروب

رستوران سالود: در مجاورت پارک السا در جنوب کلبه هور، به رستوران سالود می رسیم از معروف ترین رستوران های کیش است بطوریکه بسیاری از گردشگران به بخش غربی جزیره مراجعه می کنند تنها بخاطر اینکه تجربه طعم بی نظیر غذا های رستوران سالود را داشته باشند. رستوران سالود سالن بزرگ و باظرفیت بالا دارد و در کنار آن، دارای فضای روباز دلنشین به سمت ساحل هم هست که ویو زیبایی دارد. این رستوران بهترین رستوران کلبه هور است که دارای موسیقی زنده بود و شب ها با پرداخت هزینه ورودی می توانید از موسیقی زنده هم بهرمند شوید.

رستوران سالود

کافه صبحانه آناناس: معمولاً گردشگران برای سفر به کیش، هتل ها را برای اقمات انتخاب می کنند و هتل ها هم همیشه وعده صبحانه را به صورت رایگان ارائه می دهند. در حالت عادی، گردشگران صبحانه را در هتل میل می کنند و بعد از آن به گشت و گذار در جزیره می پردازند. از سوی دیگر، بازدید از بخش غربی بخصوص کلبه هور و کشتی یونانی بخاطر ویو و بخصوص شرایط هوا در صبح یا غروب صورت می گیرد برای همین، پیشنهاد می کنیم اگر تصمیم داشتید صبح به بازدید از کلبه هور کیش بپردازید، صبحانه را در کافه صبحانه آناناس میل کنید تا یک تجربه متفاوت و بی نظیر را رقم بزنید. کافه صبحانه آناناس ظاهری شبیه به یک کلبه چوبی بزرگ دارد با ویو زیبا از دریا و کلبه هور. در این کافه صبحانه های بسیار متنوع و فوق العاده باکیفیت و خوشمزه سرو می شود که تجربه شیرینی را برای گردشگران رقم خواهد زد. کافه آناناس دارای دو محیط سرپوشیده و روباز به سمت دریا بوده و همه روزه از ساعت 8:30 صبح تا 1 بامداد آماده پذیرایی از گردشگران است.

کافه صبحانه آناناس

سان کافه: اگر عاشق قهوه و نوشیدنی های گرم بخصوص بر پایه قوه هستید، در سفر به کیش هیچ چیز مانند یک قهوه خوشمزه به همراه کیک آن هم با ویو زیبا از دریا در زمان غروب آفتاب که هوا خنک تر هم هست نمی شود. سان کافه در نزدیکی کلبه هور قرار دارد و از محیطی روباز با ویو به سمت ساحل برخوردار است و می توانید هنگام غروب آفتاب به اینجا مراجعه کنید تا با یک فنجان قهوه با کیک شکلاتی به تماشای ویو غروب آفتاب ساحل کلبه هور بپردازید و از آرامش منطقه و صدای دلنشین دریا لذت ببرید. سان کافه همه روزه از ساعت 9 صبح الی 1 بامداد و از ساعت 5 بعد از ظهر الی 12 شب باز است و در کنار انواع نوشیدنی های گرم شامل چای و دمنوش و انواع قهوه، منوی غذایی هم دارد.

سان کافه کیش

رستوران کلبه درویش: پیش تر اشاره ای به رستوران کلبه درویش داشتیم. این رستوران در فاصله 5 دقیقه تا کلبه هور واقع شده و در مقابلش، ساحل صخره ای دارد که سوژه بسیار زیبایی برای عکاسی در اختیار قرار می دهد. رستوران کلبه درویش یک رستوران سنتی در کیش است برخلاف سایر رستوران ها و کافه های جزیره که لوکس و پر زرق و برق هستند. البته اینجا هم در نوع خودش پرزرق و برق است چراکه در محیطی با تم سنتی و پر از و.سایل سنتی و عتیقه قرار دارد. رستوران کلبه درویش با دو محیط سرپوشیده و روباز به همراه تخت های سنتی همه روزه از ساعت 2 بعد از ظهر تا 2 بامداد باز است و انواع غذاهای ایرانی و جنوبی به همراه قلیان را برای مشتریانش سرو می کند.

رستوران کلبه درویش

رستوران شاندیز صفدری: معروف ترین و نام آشناترین رستوران در جزیره کیش رستوران شاندیز صفدری است. این رستوران جزء لوکس ترین رستوران های منطقه به شمار میرود و رستورانی بسیار بزرگ و لوکس با تنوع بالایی از انواع غذا های ایرانی و جنوبی و فست فودی است اما لوکس بودن و در کنار موسیقی زنده باشکوه و پرزرق و برق اینجا را بین گردشگران محبوب کرده. درباره رستوران شاندیز صفدری نظرات مختلفی ارائه شده بطوریکه برخی از امکانات، خدمات و کیفیت غذا ها بسیار راضی بودند و برخی اینجا را تنها به عنوان یک رستوران با موسیقی زنده جذاب میشناسند و از نظر آن ها، هزینه پرداخت شده نسبت به کیفیت و حجم غذا ها ارزش ندارد اما با این حال، رستوران شاندیز صفدری با همه خوبی ها و بدی ها، جایی است که هر گردشگری باید یکبار در سفر به کیش تجربه آن را داشته باشد.

رستوران شاندیز صفدری کیش

رزرو ویلا استخردار در کیش

اگر برنامه سفری چند روزه به کیش را دارید و هزینه سفر هم برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است، قبل از اینکه به رزرو هتل ها در کیش بپردازید و هزینه گزافی را به هتل ها بدهید، ابتدا شما را می خواهیم با اقامتگاه های کیش شامل ویلاها، سوئیت ها و آپارتمان های مبله ای آشنا کنیم که به صورت روزانه اجاره داده می شود. با اجاره روزانه ویلا و آپارتمان در کیش، کاهش قابل توجهی در خصوص هزینه سفر و اقامت در کیش را مشاهده خواهید کرد بخصوص اگر قرار است با دوستان به کیش سفر کنید چراکه در اینصورت هزینه های اقامت تقسیم می شود. مناطق مختلفی در کیش است که کلی اقامتگاه به صورت روزانه در آنجا اجاره داده می شود مانند شهرک صدف که در بخش توریستی جزیره هم قرار دارند. از طرفی، شهرک هایی هم هستند که در بخش شمالی و بومی نشین کیش واقع شده اند مانند شهرک میرمهنا که کلی ویلا و سوئیت دارد.

برای اقامت در کیش اگر به فکر اجاره ویلا هستید، شهرک های معروفی در جزیره کیش هست مانند شهرک دامون که مملو از ویلاها با امکانات مختلف بوده و مناطق ایده آلی برای اجاره روزانه ویلا هستند. گردشگران معمولاً اجاره ویلا استخردار در کیش را انتخاب می کنند چراکه از طرفی، هتل های دارای استخر بسیار گران هستند و ویلای استخردار در کیش هم اقامتی کاملاً دربست است و فقط خودتان از استخر اقامتگاه استفاده خواهید کرد. بخاطر شرایط آب و هوایی کیش، بیشتر ویلاهای استخردار جزیره روباز هستند تا از استخر روباز آبسرد زیر آفتاب سوزان در هوایی شرجی نهایت لذت را ببرید اما در کنار آن، کلی ویلا با استخرهای سرپوشیده هم به صورت روزانه اجاره داده می شود که برای فصل سرما و روزهای بارانی جزیره ایده آل هستند.

برای رزرو ویلا استخردار در کیش با امکانات و سرگرمی های مختلف می توانید به سایت باباسفر مراجعه کنید و با انتخاب تاریخ ورود و خروج به همراه تعداد نفرات، با لیستی از بهترین اقامتگاه های کیش مواجه شوید که همگی به صورت گلچین شده توسط کارشناسان در سایت درج شده اند و می توانید اگر از یک ماه قبل برنامه سفر را چیده اید، رزرو خود را انجام دهید تا دیگر نگران اقامتگاه بخصوص در فصل "های سیزن" یعنی فصل بهار و پاییز نباشید. همچنین در سایت باباسف ارزان ترین و بهترین قیمت ها ثبت شده تا تجربه خاطره انگیزی را از اقامت در کیش برای گردشگران رقم بزند.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

امتیاز به این مطلب را از 1 تا 5 تعیین کنید

کاربر عزیز نظر شما بعد از تایید مدیریت سایت نمایش داده خواهد شد.