دهکده آبی پارس

دهکده آبی پارس از معدود پارک های آبی بزرگ و مفرح در اطراف تهران است که بین جوانان، نوجوانان و کودکان تفرجگاهی بسیار محبوب می باشد. اگر می خواهید درباره پارک آبی پارس بیشتر بدانید و ببینید امروزه دهکده آبی پارس در چه شرایطی قرار دارد پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 دهکده آبی پارس کجاست؟

دهکده آبی پارس در منطقه گرمدره قرار دارد یعنی شرقی ترین شهر در استان البرز اما به عبارتی هم می توان گفت اینجا مابنی تهران و کرج واقع شده و دسترسی به دهکده آبی پارس برای کرجی های و پایتخت نشین ها به یک اندازه خواهد بود. دهکده آبی پارس در شهر گرمدره قرار دارد و برای دسترسی به این دهکده آبی جذاب و همیشه شلوغ و مملو از امکانات و سرگرمی های بی نظیر می بایست در شهر گرمدره ابتدا وارد اتوبان لشگری شوید و زمانی که به نزدیکی گرمدره رسیدید وارد مسیر کندرو اتوبان شوید تا نبش خروجی، تابلوی راهنمای دسترسی به دهکده آبی پارس را مشاهده کنید و بعد از آن، زمانی که وارد خیابان شهدا شدید در مقابل یک فضای بزرگی که آرامستان گردمدره نام دارد نبش ایستگاه پلیس گرمدره ساختمان دهکده آبی پارس را مشاهده کنید.

مسیر دسترسی به دهکده آبی پارس از کرج: فاصله دهکده آبی پارس تا شهر کرج به نیم ساعت می رسد و مسیری تقریباً 20 کیلومتری در پیش روی ساکنان کرج است تا از این شهر به دهکده آبی پارس برسند. برای دسترسی به دهکده آبی پارس از شهر کرج می بایست در این شهر وارد جاده کرج – تهران یا همان آزادراه کرج – تهران شوید تا به گرمدره برسید و در نزدیکی گرمدره یک خروجی قرار دارد که با استفاده از تابلو های راهنما شما را به خیابان شهدا رسانده و در این خیابان مقابل آرامستان گرمدره دهکده آبی پارس را مشاهده خواهید کرد. لازم به ذکر است مسیر نیم ساعته کرج تا پارک آبی پارس در روزهای شلوغ که جاده پر از ترافیک های سنگین و کلافه کننده است گاه به نزدیکی یک ساعت هم می رسد.

فاصله دهکده آبی پارس تا کرج

مسیر دسترسی به دهکده آبی پارش از تهران: اگر از شهر تهران می خوهادی راهی گرمدرعه شوید تا به دهکده آبی پارس دسترسی داشته باشید، مسیری نیم ساعته را در پیش رو خواهید داشت. از شهر تهران دو مسیر برای رسیدن به دهکده آبی پارس وجود دارد یکی از طریق اتوبان تهران – کرج و دیگری از طریق جاده قدیم تهران به کرج یا همان اتوبان لشگری. اتوبان تهران – کرج در امتداد اتوبان شیخ فضل الله قرار دارد و در این اتوبان زمانی که به پارکینک ایثار آفتاب رسیدید و در آنسوی جاده، پمپ بنزین ایثار آفتاب را مشاهده کردید، یک خروجی قرار دارد که شما را وارد یک خیابان کرده و سپس وارد خیابان شهدا می شوید تا به دهکده آبی پارس برسید. بطور کلی این مسیر 25 کیلومتری زمانی نیم ساعته را از شما میگیرد اما در روزهای آخر هفته که مسیر به شدت شلوغ می شود این زمان نیم ساعته گاه به بیش از یک ساعت هم می رسد.

فاصله دهکده آبی پارس تا تهران

معرفی دهکده آبی پارس

در شهر تهران و اطرافش بطور کلی پارک آبی بزرگ و هیجان انگیز وجود دارد که هرکدام با ارائه تفریحات و امکانات متفاوت، طرفداران خاص خود را دارند. یکی از معروف ترین پارک های آبی در تهران و کرج دهکده آبی پارس است چون مابین این دو شهر قرار دارد و از هر دو استان تهران و البرز، کلی طرفدار پارک های آبی شامل جوانان، نوجوانان و کودکان و گاهاً بزرگسالان راهی این دهکده آبی می شوند تا ساعاتی اوج هیجان و لذت را در این مجموعه تجربه کنند.

دهکده آبی پارس در سال 1389 افتتاح شد. چند سال قبلش، زمینی به وسعت 14هزار متر مربع در شهر گرمدره به ساخت یک پارک آبی بزرگ اختصاص داده شده و در نهایت، 24 اسفند سال 1389 هجری شمسی پارک آبی پارس معروف به دهکده آبی پارس در این منطقه افتتاح شد. این پارک آبی بزرگ زمانی که افتتاح شد و آغاز به کار کرد حسابی غوغا به پا کرد و برای مدت زیادی شلوغ ترین پارک آبی ایران شناخته شده بود چون نه تنها جزء بهترین استخرهای سرپوشیده تهران و البرز بود بلکه چون در زمینی به وسعت 14 هزار متر مربع ساخته شده بود، بزرگترین پارک آبی خاورمیانه نیز شانخته شده بود. البته ناگفته نماند در آن زمان برای ساخت و تجهیز کردن دهکده آبی پارس از بروزترین و باکیفیت ترین مواد در سطح جهان استفاده شده بود و از بروزترین تکنولوژی و فناوری های روز دنیا برای ساخت این پارک آبی استفاده شده بود.

در وسعت 14 هزار متر مربعی دهکده آبی پارس، نزدیک به 2هزار نفر می توانند بطور همزمان حضور داشته باشند. این رقم عددی فوق العاده برای یک پارک آبی است و دهدک هآبی پارس آنقدری شلوغ شده بود که دیگر جا برای سوزن انداختن نداشت و همیشه صف های طولانی برای سرسره ها و بخش های مختلف پارک به وجود می آمد. اما دهکده آبی پارس تناه برای چند سال عنوان بزرگترین پارک آبی خاورمیانه را داشت تا اینکه سرزمین موجه های آبی در مشهد افتتاح شد و بعد از آن هم در شهر دبی کلی پارک آبی بزرگ و نفیس افتتاح گردید.

دهکده آبی پارس

امکانات دهکده آبی پارس

نه تنها دهکده آبی پارس بلکه تمامی پارک های آبی در تهران، ایران و سراسر جهان مملو از امکانات و تفریحات متنوع هستند و سرسره های هیجان انگیز تنها بخش کوچکی از امکانات این مجموعه ها را تشکیل می دهند اما در ادامه می خواهیم نگاهی به امکانات و خدماتی که در دهکده آبی پارس ارائه می شود بیاندازیم و ببینیم بین جاهای دیدنی کرج دهکده آبی پارس چرا تا این اندازه محبوب شده.

سونا خشک

چه استخر باشد چه پارک آبی، سونا و جکوی همیشه پای ثابت امکانات این مجموعه ها هستند. در دهکده آبی پارس چند اتاق برای سونای خشک در نظر گرفته شده که ظرفیت بالایی هم دارند. در سونای خشک همه چیز از درب ورودی، محل نشستن و دیوارها چوبی است البته از حق نگذریم، زمانی که چوب در معرض رطوبت و حرارت قرار می گیرد بویی از خود تولید می کند که برای خیلی ها دوست داشتنی است مانند بوی بنزین، خاک نمدار، بوی رنگ و غیره. در سونا خشک همانطور که از نامش پیداست، خبری از بخار نیست و تنها رطوبت محیط در آنجا حاکم است. این سونا فضای بسیار گرمی دارد و گاهاً دمی محیط گاه تا بیش از 70 درجه سانتی گراد هم می رسد و مدت زمان نشستن در آنجا فرقی نمی کند نوجوان باشد یا سالمند، حداکثر 15 دقیقه می باشد چون بیشتر از این زمان، برای بدن زیان آور خواهد بود. لازم به ذکر است سونای خشک برای درمان بسیاری از بیماریها مانند روماتیسم، درد مفاصل، بهبود گردش خون، دفع سموم و درمان بیماری های پوستی بسیار مفید است.

سونای بخار

سونای بخار همانطور که از نامش پیداست، فضایی است که مملو از بخار می باشد و افراد بیشتر از فاصله چند سانتی متری مقابل خود را نمی توانند مشاهده کنند. جدا از اینکه سونای خشک بدون بخار است و صرفاً یک محیط گرم می باشد و سونای بخار مملو از بخار آب، تفاوت مهمی که این دو سونا دارند در دمای آن ها می باشند چون دمای سونای خشک تا بیش از 70 درجه سانتی گراد افزایش پیدا می کند اما در سونای بخار به لطف رطوبت بالای آب دما هیچگاه نمی تواند بیشتر از حداکثر 50 درجه سانتی گراد شود. استفاده از سونای بخار همانند سونای خشک نیز نهایتاً 15 دقیقه است.

در دهکده آبی پارس چند اتاق هم برای سونای بخار در نظر گرفته شده و استفاده از این سونا برای درمان بسیاری از بیماری های تنفسی، سینوزیت، برونشیت، لارنژیت، بهبود عملکرد خونرسانی، رفع کسالت بدن و غیره بسیار مفید است. لازم به ذکر است در دهکده آبی پارس برخی از مواقع در هر دو سونای بخار و خشک مقادیر زیادی اکالیپتوس قرار می دهند و تنفس آن نه تنها لذت بخش است بلکه برای بیماری های تنفسی و به عبارتی، باز کردن راه نفس توصیه می شود. همچنین معمولاً در سوناهای بخار یک حوض آب سرد نیز وجود دارد که در داخل آن یک تشت کوچک هم قرار داده شده و زمانی که از شدت گرمای محیط کلافه شدید کافیست یک تشت آب یخ روی خودتان برزید و حسابی لذت ببرید.

دهکده آبی پارس

اتاق برف

در تمامی استخرهای سرپوشیده و بسیاری از پارک های آبی، کنار سونا و جکوزی یک حوضچه ای هم قرار دارد که با نام حوضچه آب سرد شناخته می شود. این حوضچه آبی بسیار سرد دارد و دمای آن به کمتر از 10 درجه سانتی گراد می رسد. طی بررسی ها و تحقیقاتی که محققان در طی سال های مختلف انجام داده اند دریافتند حوضچه آب سرد بیشتر از لذت و صفایی که دارد، از کلی مضرات و آسیب های مختلف برخوردار است و استفاده از آن برای بدن چندان توصیه نمی شود.

هنگام ساخت دهکده آبی پارس بجای اینکه همانند جاهای دیگر، حوضچه آب سرد تعبیه کنند اتاق برف گذاشتند. اتاقبرف یکی از خاص ترین امکاناتی است که در دهکده آبی پارس قرار دارد و به جرأت می توان گفت از جمله دلایلی که دهکده آبی پارس را بین گردشگران خیلی محبوب کرد همین اتاق برف بود چون برای مدت زیادی صف های طولانی برای ورودی به این اتاق برف وجود داشت.

در اتاق برف دمایی بالغ بر 14 درجه سانتی گراد زیر صفر دارد و در این اتاق اتفاقات خوبی برای بدن رخ می دهد یعنی تمرکز و هوشیاری بهبود می یابد، گردش خون بهتر می شود، ایمنی بدن افزایش پیدا کرده و استرس بدن نیز کاهش پیدا می کند.

دهکده آبی پارس

جکوزی

کسی نیست که نداند جکوزی چیست. یک حوضچه ای بزرگتر از حوضچه های آب سرد که آب بسیار داغی گاه تا 70 درجه سانتی گراد دارد. این آب به وسیله هیترهایی که در اطراف جکوزی واقع شده داغ می شون و با استفاده از یک پمپ فشار قوی وارد حوضچه می شوند و همیشه دقت کرده باشید میبینید افراد جلوی این سوراخ های ورود آب به حوضچه قرار دارند چون فشار بالای آب داغ باعث بهبود مشکلات عضلانی می شود. لازم به ذکر است همانند سوناهای خشک و بخار، مدت زمان استفاده از جکوزی نیز حداکثر 15 دقیقه می باشد با این تفاوت که استفاده از جکوزی برای افراد زیر 15 سال مناسب نیست و مشکلات مختلفی را برای آن ها به همراه دارد.

رستوران ها و کافه های دهکده آبی پارس

در داخل مجموعه دهکده آبی پارس، تعدادی کافه و رستوران وجود دارد. شما می توانید بعد از یک آب تنی هیجان انگیز به اینرستوراه ها و کافه ها مراجعه کنید و از غذاها و نوشیدنی هایی که ارائه می دهند لذت ببرید. لازم به ذکر است در گذشته و ماه های اولی که دهکده آبی پارس افتتاخ شده بود، این رستوران ها و کافه ها قیمت های خیلی خوبی داشتند اما بعد از اینکه مدتی از محبوبیت دهکده آبی پارس گذشت، رفته رفته قیمت های خود را افزایش دادند و در ماه های آخر فعالیت دهکده آبی پارس، کافه ها و رستوران هایی بودند که قیمت های فضایی با توجه به کیفیت و موقعیت داشتند و همیشه مردم به توصیه میشد اگر مجبور بودند به این رستوران ها و کافه ها مراجعه کنند.

دهکده آبی پارس

سرسره های مرتفع

دلیل اینکه همه برای تفریح و شادی به پارک های آبی مراجعه می کنند فقط سرسره های مرتفع و هیجان انگیزی است که در بخش های مختلف این پارک ها تعبیه شده است. شما ممکن است هنگام ورود به یک پارک آبی از جمله دهکده آبی پارس ببینید سونا و جکوزی و سایر بخش ها خلوت است ولی مردم برای سرسره ها بخصوص سرسره های مرتفع صف کشیده اند. در دهکده آبی پارک تعدادی سرسره وجود دارد که ارتفاع های گوناگون دارند و برخی هم از مسیرهای پر از پیچ و خم برخوردار هستند. در این مجموعه هرچقدر سرسرع مرتفع تر و هیجان انگیزتر باشد، شلوغ تر هم خواهد بود و گاه نیاز است تا نیم ساعت در صف بمانید تا نوبتتان شود تجربه این سرسره هیجان انگیز را داشته باشید.

بطور کلی می توان گفت سرسره ها و امکانات هیجان انگیز دهکده آبی پارس شامل رودخانه خروشان، سرسره های سرعتی، سرسره های پیچشی، دریاچه موج، چاله فضایی، سقوط آزاد، سیاه چال و غیره هستند.

اتاق فرار ترسناک

شاید باورتان نشود اما در یک پارک آبی، اتاق فرار هم وجود دارد. اتاق فرار ها جزء خاص ترین و به یاد ماندنی ترین تفریحات بین جوانان هستند. برخی از اتاق های فرار ترسناک هستند، برخی معمایی و چالش برانگیز و برخی هم جنایی. در دهکده آبی پارس یک اتاق فرار کوچکی وجود دارد که جزء اتاق فرار های ترسناک می باشد. در این اتاق فرار وارد یک فضای بسیار تاریک می شوید و می بایست یک مسیری را تا انتها بروید و در طول این مسیر هم اتفاقات هیجان انگیز، ترسناک و گاهاً خنده دار نیز رخ می دهد.

مرکز خرید دهکده آبی پارس

بیرون از دهکده آبی پارس، کلی غرفه و فروشگاه های مختلف وجود دارد که بازدید و خرید از آن ها خالی از لطف نخواهد بود. این مرکز خرید در خود مجموعه دهکده آبی پارس واقع شده اما بیرون از بخش استخرها و سرسره ها می باشد. در این مرکز خرید غرفه های مختلفی هست که برخی از آن ها لوازم مورد نیاز برای شنا همچون عینک، تخته، تیوپ و غیره را عرضه می کنند، برخی از آن ها خوراکی عرضه می کنند و در برخی دیگر هم محصولات ایرانی، سوغاتی و غیره ارائه شده اما در نظر داشته باشید این غرفه ها جدا از محصولات با هر کیفیتی که ارائه می دهند، برچسب قیمتی بالایی را روی محصولاتشان درج کرده اند.

دهکده آبی پارس

ساعت کاری و سانس های دهکده آبی پارس

با اینکه روزگاری دهکده آبی پارس بزرگترین پارک آبی خاورمیانه بود و همچنان هم جزء بزرگترین پارک های آبی در ایران می باشد، انتظار می رفت دارای دو بخش جداگانه برای بانوان و آقایان باشند و بانوان و آقایان بتوانند همزمان از امکانات و تفریحاتی که در این مجموعه ارائه شده استفاده نماید و این موضوع برای خانواده ها می توانست بسیار مناسب باشد. اما در دهکده آبی پارس اینگونه نیست و سانس های مختلفی برای بانوان و آقایان در نظر گرفته شده است.

تمامی روز های هفته بجز شنبه ها و جمعه ها دهکده آبی پارس باز است. روز های یکشنبه، سه شنبه و پنج شنبه از ساعت 9 صبح الی 5 عصر سانس بانوان و از ساعت 6 بعد از ظهر تا 12 شب سانس آقایان می باشد و روزهای دوشنبه و چهارشنبه از ساعت 9 صبح الی 5 عصر سانس آقایان و از ساعت 6 بعد از ظهر تا 12 شب سانس بانوان خواهد بود.

قیمت بلیط دهکده آبی پارس

ورود به دهکده آبی پارس رایگان نیست و مراجعه کنندگان هزینه ای را به عنوان ورودی به ازای هر نفر پرداخت خواهند کرد. استفاده از خدمات وی آی پی، رستوران ها و کافه ها، سالن های ماساژ و بدنسازی و غیره هم هزینه جداگانه خودشان را دارند. همچنین برای سانس بانوان، دهکده آبی پارس دارای مهد کودک و شهربازی برای کودکان هم هست تا بانوان با خیال راخت کودکان خود را به این مجموعه سپرده و از تفریحات دهکده آبی پارس نهایت لذت را با خیال راحت ببرند.

بطور کلی بلیط ورودی به ازای هر نفر در مجموعه دهکده آبی پارس به دو بخش معمولی و وی آی پی تقسیم می شود. قیمت بلیط ورودی معمولی 50هزار تومان و قیمت بلیط وی آی پی 65هزار تومان است.

قوانین دهکده آبی پارس

مانند هر مجموعه دیگری، دهکده آبی پارس هم قوانین و مقررات خاص خودش را دارد و با رعایت آن ها نه تنها تجربه لذت و هیجان خوبی را خواهید داشت بلکه برای خود هم مشکلات و دردسرهای مختلف نیز ایجاد نخواهید کرد.

چون دهکده آبی پارس یک مجموعه سرپوشیده است برای همین استعمال دخانیات در این مجموعه ممنوع است.

کودکان زیر 3 سال مجاز نیستند وارد مجموعه شوند و بخاطر سرسره های هیجان انگیز و در عین حال خطرناک، افرادی که قدشان کمتر از 95 سانتی متر است نیز نمی توانند وارد مجموعه شوند. وزن افراد برای ورود به مجموعه و استفاده از سرسره ها نی مهم است و ورود افراد بالای 120 کیلوگرم به دهکده آبی پارس ممنوع است.

برای ورود به دهکده آبی پارس نباید وسایل قیمتی و باارزش به همراه داشته باشید چون امکان گم شدن آن ها زیاد است و مجموعه نیز هیچ مسئولیتی درقبال گم شدن آن ها ندارد.

ورود بانوان باردار به دهکده آبی پارس ممنوع است.

افرادی که دارای مشکلات و بیماری هایی همچون بیماری های پوستی، مشکلات عصبی، مشکلات قلبی، صرع و غیره دارند هم نمی توانند وارد دهکده آبی پارس شوند.

دهکده آبی پارس

وضعیت کنونی دهکده آبی پارس

متاسفانه اخیراً دهکده آبی پارس دچار آتشسوزی شده و تا رفع مشکلات مربوطه به آن، مجموعه فعلا خدمات ارائه نمی دهد و تا اطلاع ثانوی نیز تعطیل است اما به محض باز شدن و فعالیت مجدد دهکده آبی پارس، این مقاله بروزرسانی خواهد شد. 

رزرو سوئیت در کرج

کرج شهری است که جذابیت های خاص خودش را دارد. کرج مرکز استان البرز است و جمعیت بالایی هم در آنجا زندگی می کنند و بسیاری از تهرانی ها بخاطر آب و هوای مطلوبی که شهر کرج دارد چون ارتفاع از سطح دریا بیشتری نسبت به تهران دارد، آخر هفته ها و اوقات فراغت خود را در این منطقه سپری می کنند. در طرف مقابل هم افراد بسیاری هستند که برای سفری یک روزه به کرج مراجعه می کنند چون قرار های کاری آن ها در کرج برگزار می شود. با این حال با هر هدفی که قصد سفر و اقامت در کرج را دارید، اقامتگاه های متنوعی در این شهر به صورت روزانه اجاره داده می شود که برخی از آن ها در مرکز شهر کرج و برخی دیگر هم در اطراف کرج و روستاهایی مانند کردان، کوهسار، سهیلیه و غیره قرار دارند.

اگر برای اقامتی یک یا چند روزه در کرج به دنبال راهی ارزان و مطمئن هستید، سایت باباسفر بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. در سایت باباسفر تنوع مطلوبی از بهترین اقامتگاه ها شامل آپارتمان های مبله، سوئیت، ویلا و غیره ارائه شده که از ارزان ترین و بهترین قیمت ها با پشتیبانی 24 ساعته باباسفر برخوردار هستند و شما می توانید برای اجاره سوئیت در کرج از یک ماه قبل از تاریخ سفر، بهترین اقامتگاهی که مد نظر دارید را رزرو کنید. 

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

امتیاز به این مطلب را از 1 تا 5 تعیین کنید

کاربر عزیز نظر شما بعد از تایید مدیریت سایت نمایش داده خواهد شد.